    From: superatm <s...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trójki Giertycha
    Date: Tue, 21 Nov 2006 09:05:53 +0100

    krys napisał(a):

    > Bo nie chcę, żeby moje dziecko jeszcze przed uklończeniem 10 lat było
    > traktowane jak potencjalny przestępca - kontaktów z prokuratorem to
    > raczej uczciwy obywatel nie ma.

    uczciwa osoba to i diabła się nie musi bać

    > Bo nie ufam metodom Gierycha.
    > Szkoła ma metody, żeby dzieci były bezpieczne, tyle, że te metody nie są
    > medialne. Ale są możliwe, bo jednak istnieja bezpieczne szkoły.

    pieprzenie! własnie widać metody wychowawcze w działaniu.
    Za czasów prl zdarzyły się takie przypadki? kiedyś taki agresywny
    dzieciak dostałby wp.... od nauczyciela, położył uszy po sobie i nauczył
    szacunku do starszych i rówieśników, a gdy się dzieci traktuje jak
    dorosłych, mimo, że rozumu dorosłych jeszcze nie mają to widać efekty.

    Skończyłem podstawówkę, nie elitarną i wiem jak to wszystko wygląda,
    wiem, że kilku patologicznych osobników zawsze terroryzuje klasę (min.
    jeden z nich zakończył karierę kilka lat po skończeniu szkoły w
    więzieniu za atak nożem na policjanta - można by było tego uniknąć,
    gdyby dostał prawdziwą szkołę w szkole, a nie pobłażanie u nauczycieli i
    u zastraszonych dzieci).
    Skończyłem technikum, nie elitarne i też wiem jak tam wszystko
    wyglądało. Żadne rozmowy nie pomogą gdy dziecko jest zastraszone.
    Pedagodzy, którzy nic nie robią i mają małe poważanie u uczniów powinni
    mieć narzędzia do wyłapywania samodzielnie patologicznych jednostek i
    ich odpowiedniego karania - bo tylko odpowiednie do takich osób sposoby
    karania mogą odnieść efekt.

    Wyobraźcie sobie np. zastosowanie takich samych metod jak do dzieci u
    przestępcy. Niech taki co pobił starą babcię, albo spalił komuś
    samochód, niech ma tylko pogadankę, niech dostanie naganę pisemną - mało
    adekwatne co? tak i tak samo mało adekwatne są metody karania dzieci.
    uwierzcie mi, ze te agresywne zachowania dzieci to przestępczość
    cofnięta o kilkanaście lat - tu nie ma zachowań mniej bolesnych dla
    dziecka gdy ktoś go codziennie męczy niż gdyby jakiś przestępca
    codziennie ci słał pogróżki. tak samo wyczerpuje psychicznie!