  • Data: 2006-11-21 10:07:20
    Temat: Re: Trójki Giertycha
    Od: "GP" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziwi mnie jedna rzecz.
    Gdy media nagłaśniają kolejne przypadki brutalnych morderstw dokonywanych
    przez nieletnich, albo przypadki przemocy w szkołach (tej dotyczącej
    nauczycieli jak i tej dotyczącej uczniów) to opinia publiczna staje
    oniemiała ze zgrozy pytając dramatycznie:"jak to możliwe?" "Co się dzieje z
    tą młodzieżą?""Kto jest za to odpowiedzialny?"
    Ale już dzień później większość mediów wyśmiewa działania MEN-u i z
    upodobaniem przedstawia Giertycha jako oszołoma, który - jak wiadomo jest
    ksenofobem, faszystą czy tam jeszcze kimś gorszym - ogranicza dzieciom
    wolność i jakieś-tam-prawa.
    Można Giertycha nie lubić, ja też za nim nie przepadam, ale jakąś
    odpowiedzialność za naszą rzeczywistość ponosimy wszyscy i jeżeli zaczniemy
    wyśmiewać działania ministerstwa, to trudno wtedy o lepszy klimat dla
    lekceważenia tych zabiegów przez młodzież.
    Swoją drogą, niektórzy smarkacze są tak rozwydrzeni, że nie boją się nikogo
    i jest to ostatni dzwonek, aby nauczyć ich moresu, bo za chwilę już będzie
    za późno. Ja czasami boję się zwrócić im uwagę na zbyt głośne zachowanie czy
    śmiecenie przed moją klatką. Jeśli nie chcemy aby nas chamstwo i huligaństwo
    zdominowały, to powinniśmy jakoś tworzyć dobry klimat inicjatywom
    zwalczającym takie zachowania.
    Nie mam nic przeciwko takim ostrzegawczym rozmowom "trójek" z podpadniętymi
    uczniami. Być może już nikt nie ma odwagi z takimi rozmawiać - ani rodzic,
    ani nauczyciel.
    Graszka