  • Data: 2005-07-04 11:01:24
    Temat: Re: Termin dostarczenia mandatu karnego.
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nieprawda, zwłaszcza z tymi kosztami.

    A pomijając sprawę kosztów.
    Pytam, bo kolega nie zapłacił jeszcze mandatu za zeszłe wakacje (2004) bo
    sprawa jest w sądzie właśnie z powodu przekroczenia 14 dni od daty zdjęcia do
    momentu kiedy dostał powiadomienie. Grzecznie stawił się na komendę podpisał a
    policjant poinformował go, że nie może wystawić mandatu ze względu na te 14
    dni (wtedy minęło ponad 3 miesiące). Sprawa mnie interesuje bo teraz ja
    dostałem zdjęcie z niewyraźną twarzą kierowcy dokładnie 14’go dnia od
    zdarzenia. W ciągu siedmiu dni napisałem kto prowadził i teraz przyjdzie
    pewnie właściwy mandat Zastanawiam się czy mogę go nie przyjąć (odroczyć
    płatność) właśnie ze względu na ten przepis.

    Pozdrawiam

    PS Kolega dowiadywał się o koszty i podobno go nie dotyczą. To są ponoć typowe
    sprawy w których sąd orzeka jedynie zgodę na wystawienie mandatu po terminie.