  • 1. Data: 2005-07-04 08:03:19
    Temat: Termin dostarczenia mandatu karnego.
    Od: s...@o...pl

    Witam

    Mam pytanie dotyczące terminu dostarczenia mandatu karnego od momentu
    popełnienia wykroczenia. Jest podobno jakiś przepis mówiący o tym, że mandat
    karny musi być wystawiany w ciągu 14 dni od daty popełnienia wykroczenia (np.
    zdjęcie z fotoradaru). Jak się policja nie wyrobi to z automatu wysyłają
    sprawę do sądu grodzkiego i nie obciąża kosztami postępowania odbiorcy
    mandatu. Czy to prawda i czy moglibyście podać konkretny paragraf.

    Pozdrawiam
    Sergiusz

  • 2. Data: 2005-07-04 10:00:02
    Temat: Re: Termin dostarczenia mandatu karnego.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > sprawę do sądu grodzkiego i nie obciąża kosztami postępowania odbiorcy
    > mandatu. Czy to prawda i czy moglibyście podać konkretny paragraf.

    Nieprawda, zwłaszcza z tymi kosztami.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-04 11:01:24
    Od: s...@o...pl

    > Nieprawda, zwłaszcza z tymi kosztami.

    A pomijając sprawę kosztów.
    Pytam, bo kolega nie zapłacił jeszcze mandatu za zeszłe wakacje (2004) bo
    sprawa jest w sądzie właśnie z powodu przekroczenia 14 dni od daty zdjęcia do
    momentu kiedy dostał powiadomienie. Grzecznie stawił się na komendę podpisał a
    policjant poinformował go, że nie może wystawić mandatu ze względu na te 14
    dni (wtedy minęło ponad 3 miesiące). Sprawa mnie interesuje bo teraz ja
    dostałem zdjęcie z niewyraźną twarzą kierowcy dokładnie 14&#8217;go dnia od
    zdarzenia. W ciągu siedmiu dni napisałem kto prowadził i teraz przyjdzie
    pewnie właściwy mandat Zastanawiam się czy mogę go nie przyjąć (odroczyć
    płatność) właśnie ze względu na ten przepis.

    Pozdrawiam

    PS Kolega dowiadywał się o koszty i podobno go nie dotyczą. To są ponoć typowe
    sprawy w których sąd orzeka jedynie zgodę na wystawienie mandatu po terminie.

  • 4. Data: 2005-07-04 17:01:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    s...@o...pl napisał:

    >teraz przyjdzie pewnie właściwy mandat
    Mandat nie 'przychodzi' ;-)

    >czy mogę go nie przyjąć (odroczyć płatność)
    Tak. Winny zostanie wezwany, jesli potwierdzi, ze on kierowal, to
    zawsze ma prawo odmowy przyjecia mandatu. W tej sytuacji oraz gdy
    minęło 30 dni od dnia wykroczenia sprawa jest kierowana do sądu.
    A co sie odwlecze ('odroczy'), to nie uciecze.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2005-07-04 17:12:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    30 dni, ale nie dostarczają, tylko zapraszają do siebie. I koszty
    płacisz nawet, jak się nie wyrobią z własnej winy.

  • 6. Data: 2005-07-04 21:17:39
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Robert Tomasik:
    > 30 dni, ale nie dostarczają, tylko zapraszają do siebie. I koszty
    > płacisz nawet, jak się nie wyrobią z własnej winy.

    No prosze. Na jakiej podstawie?
    Pozdr. Dulek

  • 7. Data: 2005-07-04 23:36:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dulek" <f...@b...pl> napisał w wiadomości

    > No prosze. Na jakiej podstawie?

    Które na jakiej podstawie. Generalnie wynika z kpow.

  • 8. Data: 2005-07-05 06:04:27
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Robert Tomasik:
    > Które na jakiej podstawie.

    No, jak ze sie nie wyrobia z wlasnej winy, to i tak placisz.
    Pozdr. Dulek

  • 9. Data: 2005-07-05 06:35:34
    Od: s...@o...pl

    > W tej sytuacji oraz gdy
    > minęło 30 dni od dnia wykroczenia sprawa jest kierowana do sądu.
    > A co sie odwlecze ('odroczy'), to nie uciecze.

    Dzięki za informację.

    A czy mogę prosić o konkretny paragraf mówiący o tych 30 dniach?

    No i rzeczywiście sprawa kosztów jest dziwna. Skoro, niezależnie kto nawalił
    (spóźnił się) z formalnościami i tak ja mam płacić, to na to też musi być
    paragraf, inaczej jest to działanie bezprawne. Jeśli jest to jaki?

  • 10. Data: 2005-07-05 12:55:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No, jak ze sie nie wyrobia z wlasnej winy, to i tak placisz.

    W prawie jest, że płacisz koszty. Nigdzie nie ma zwolnienia z tego
    powodu, ze wezwanie długo dostarczali. Tak to działa.