  • Date: Tue, 24 Apr 2012 07:58:02 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.dzieci
    Subject: Re: Telefoniczne nękanie dziecka - karalne?

    W dniu 23.04.2012 16:33, Nixe pisze:

    > A co jest faktem i kto ten fakt stwierdza?

    W tym przypadku fakty (albo "fakty") ustala sąd. Nie wiedziałaś tego??

    > I uważa, że sąd uzna z góry, że kobieta mówi nieprawdę, bo tak mówi
    > sądowi jego doświadczenie życiowe?

    Jeśli już, to sąd założy, że wszyscy kręcą ;)

    Oficjalnie żadnych założeń nie ma - po prostu musisz udowodnić swoją
    sprawę przed sądem. I z góry zakładaj, że

    > -aś, jeśli już ;-)

    Whatever.

    > Nie jestem naiwna, tylko po prostu zakładam, że kobieta mówi prawdę.
    > Nie ma dowodów na to, że kłamie.

    No i dlatego nie rozumiesz, o czym pisze Johnson.

    > W sądzie nie jesteśmy, więc trudno sprawdzić wiarygodność jej oświadczenia
    > powołując świadków, ale z drugiej strony żaden normalny sąd nie odrzuci
    > pozwu czy też nie wyda wyroku a priori kierując się tylko i wyłącznie
    > doświadczeniem życiowym, bo to absurd.

    Jak ty mało wiesz o życiu...

    > Na potrzeby dyskusji wystarczy mi to, co napisała matka i z czego wyraźnie
    > wynika, czego oczekuje.

    ROTFL

    [ciach]

    > To tak, jakby ktoś zapytał, w jaki sposób można się skutecznie obronić
    > przed oskarżeniem o mobbing w pracy, a ktoś mu odpowiedział, że nie
    > można w ogóle, bo doświadczenie życiowe mówi, że jesli ktoś oskarża o
    > mobbing, to zazwyczaj ma racje.

    Nie że nie można w ogóle, tylko nie można na podstawie oświadczenia.