  • Data: 2003-01-23 20:56:20
    Temat: Re: Taki tam artykul
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Jan 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Sandra napisał:
    >+ > Użytkownik Kazan <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    [...]
    >+ >>A jezeli w mieszkaniu byli zameldowani B i K przez ten caly czas( razem )
    [...]
    >+ A ile tam lat upłyneło?
    >+ Bo mnie cos chodzi po głowie że po 20 latach to mozna nabyc przez
    >+ zasiedzenie.. a po 30 to nawet w złej wierze.

    A nie chodzi przy zasiedzeniu *wyłącznie* o własność ? Dokładniej:
    o "przechwycenie" własności przez posiadanie ?
    W oryginalnym poście mowa jest o mieszkaniu lokatorskim, czyli
    użytkowaniu w którym zależność jest wykonywana: czynsz właścicielowi
    (spółdzielni) płacili.
    A zdawało mi się że zasiedzenie dotyczy wyłącznie posiadania
    bez realizacji zależności... Po polsku: jeśli ktoś włada
    *jak właściciel* i *nie* płaci czynszów itp (w KC jest:
    "samoistnie", art. 172.)
    Jakbym się mylił dajcie znać :), ale na dziś sądzę że zasiedzenie
    nie ma zastosowania do "wejścia w umowę jako strona trzecia" :)

    pzdr, Gotfryd