  • Data: 2006-02-26 01:12:17
    Temat: Re: TESTAMENT
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sg napisał(a):

    > no i to nie tak ;-)
    > 1. Zachowek może przysługiwać nie tylko w wysokości 1/2, ale może też
    > być w wysokości 2/3 tego co by dziecko otrzymało gdyby nie było
    > testamentu, czyli może to być ponad te 25%, tak do 33%

    Specjalnie pisałam o dzieciach zdrowych i dorosłych ;-)
    > 2. W przypadku wydziedziczenia 2 dziecka, pierwsze dostanie 100% i
    > zachowek się nie należy.

    Post dotyczy ograniczania uprawnień drugiego dziecka testamentem, a nie
    za pomocą wydziedziczenia - o wydziedziczeniu napisano wcześniej i
    pytający zaczął narzekać, że testament jest do niczego.
    > 3. Do wysokości zachowku wliczane są też pewne darowizny, więc zachowek
    > może być i ponad te 33% masy spadkowej

    Doszukujesz się dziury w całym. Pytanie dotyczyło sytuacji kiedy ktoś ma
    swój majątek i chce go po prostu przekazać jednemu dziecku (bo rozumiem,
    że o tym była mowa, o żadnych darowiznach pytający nie wspominał)

    > Tak więc to nie jest tak, że testament nie jest nic wart, bo przy
    > wydziedziczeniu dziecka da sie zrobić tak żeby jedno dostało wszystko, a
    > drugie nic.

    Powtarzam, o wydziedziczeniu pisała już Iza, ale Darta ta możliwość nie
    usatysfakcjonowała (i słusznie, bo do wydziedziczenia trzeba mieć
    podstawy). Zmartwił się, że testament (czyli rozwiązanie niesiłowe) nic
    nie daje. Zatem napisałam mu, że i owszem trochę daje.
    Następnym razem Ty odpowiesz od początku na pytanie starając się
    wszędzie dodać dodatkowe przypisy ;-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl