  • Data: 2006-03-23 13:07:21
    Temat: Re: TESTAMENT
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale te roszczenia są ograniczone.
    >
    > Wyobraźmy sobie, że ktoś ma dwójkę dorosłych, zdrowych dzieci. Chce
    > wszystko przekazać dziecku 1, a dziecku 2 nie przekazać nic.
    >
    > Jeśli nie spisze testamentu:
    > -dziecko 1 dostanie połowę majątku,
    > -i dziecko 2 też dostanie połowę majątku.
    >
    > A jeśli spisze testament, że przekazuje wszystko dziecku 1, to:
    > -dziecko 1 dostanie 75% majątku,
    > -a dziecko drugie dostanie 25% majątku.
    >
    > To zatem jest różnica. Jeśli jest testament, to dziecko pominięte
    > dostaje połowę mniej, niż dostałoby przy dziedziczeniu ustawowym. To
> [...]

    A ja do tego dopisze ze jeszcze wazniejsze jest to ze w testamencie
    przekazemy komus majatek trwaly (np. dom, grunt, samochód) a zachowek
    zostanie wyplacony w gotówce. Wiec uniknie sie sytuacji ze po
    postepowaniu spadkowym bedzie kilku współwłascicieli domu i kazdy z nich
    bedzie mógł sie tam wprowadzić (albo np. zadac uzyczania samochodu co
    drugi dzien), tylko wlasciciel bedzie jeden wymieniony w testamencie a
    reszta bedzie miala dostaw wartosc zachowku w gotówce - i to ja
    zdecyduje co sprzedam i za ile zeby splacic reszte rodziny i bede pelnym
    dysponentem majatku co np. ulatwi jego sprzedaz i uchroni przed
    niepozadanymi lokatorami lub niemoznoscia rozporzadzania mieniem.