  • Data: 2003-06-29 21:05:48
    Temat: Re: System operacyjny w komputerze sklepowym.
    Od: "poilkj" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Banan" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bdnj72$1ppo$1@foka1.acn.pl...
    > Potrzebuje opinii o zgodnosci tego co zaraz napisze z Urzedem Skarbowym i
    > BSA.
    >
    > Otoz..
    > Prywatna osoba odkupila komputer wraz z W98 SE OEM. Na fakturze jest
    > napisane tylko ze komputer i jaki typ. Nie ma wspomnianego windowsa..
    > 1. I teraz - czy odkupujac go ten WINDOWS staje sie legalny?
    TAK. Windowsa OEM można odsprzedawać, ale tylko z komputerem na którym
    został zainstalowany, czyli tu jest ok.
    Na obudowie komputera powinien być naklejony certyfikat Microsofta.
    Jeśli go nie ma, to niestety kiepsko, bo nie masz dowodu pochodzenia
    Windowsa i jest on wówczas używany niezgodnie z licencją.

    > Jakimi kryteriami legalnosci posluguje sie US i BSA? Zastrzegam ze mialbym
    > oryginalna plyte, certyfikat itp..
    Czyta licencję. A na licencji jest napisane, że na komputer należy przykleić
    naklejkę.
    US może zapytać o fakturę.

    > 2. Jezeli nie - czy zakup wersji OEM + urzadzenie, np. karta sieciowa jest
    > juz gwarancja legalnosci ?
    I tak i nie.
    Tzn, masz prawo zainstalować ten windows na dowolny komputer, do którego
    włożysz tą kartę sieciową i na ten komputer masz nakleić naklejkę MS.
    Od tego momentu Windows jest związany z tym komputerem i nie wolno ci go już
    przenosić na inny komputer.
    Windows "umiera" razem z komputerem., To jest właśnie wada licencji OEM.

    > 3. Jakie warunki trzeba spelnic aby zainstalowac Linuxa i nikt sie do tego
    > nie przyczepil? Oprocz tego, ze z tego co slyszalem trzeba miec fakture na
    > niego z cena najlepiej nośnika danych.
    Poczytaj dokładnie licencję linuxa. Na użytek domowy, możesz go ściągnąć
    nawet z sieci.
    Firmy zdaje się muszą już za licencję płacić.
    Dokładnie nie wiem, bo to nie moja działka.

    > 4. Jak wyglada w praktyce kontrola legalnosci oprogramowania przez US czy
    > BSA?

    Robią ci nalot z policją i nakazem prokuratora i zabierają sprzęt. Potem
    sprawdzają co na nim jest i może po roku dostaniesz go do ręki, jak wszystko
    będzie OK.