    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: System OEM a padniety dysk
    Date: Mon, 1 Jan 2007 10:29:10 +0100

    Maluch wrote:
    > "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote in
    > message news:en8mpl$t4e$1@news.dialog.net.pl...

    > Jak uszkodziłeś nośnik to Twoja strata.

    Upływ czasu też niszczy nośniki.

    > Jak rozwalę samochód, to idę
    > drugi kupić. Wcześniej nie robię kopi, bo po co i to jest
    > niedozwolone.

    Nie. Bo nie masz możliwości zrobić 'kopii' samochodu. Program komputerowy
    jest czymś, co możesz skopiować 10000 razy przy praktycznie zerowych
    kosztach (na przykład Windowsa XP mogę skopiować i nagrać na płytę za 0.90
    (Verbatimy, całkiem niezłe CD-R), zaś samochód możesz 'skopiować' przeważnie
    po cenie wyższej niż cena samego samochodu. Ponadto nie ma czegoś takiego
    jak 'kopiowanie' samochodu. Możesz co najwyżej zamówić sobie złożenie
    takiego samego z innych części - to tak, jakbym kupił drugą płytę z drugim
    takim samym programem. Analogia jest kompletnie nietrafna.

    > Nośnik tłoczony wytrzyma wiele.

    Pożaru nie. Powodzi nie. Zawalenia stropu (i przygniecenia dźwigarem) nie.
    Zmiażdżenia w wyniku wypadku samochodowego nie. Dłuższego leżenia na słońcu
    nie. Większej wilgoci przez dłuższy czas też nie. Wymieniać dalej? Nie jest
    w ogóle ważne jak bardzo jest wytrzymały. Może zostać zniszczony nie wskutek
    mojego świadomego lub nie działania, więc mam prawo się przed tym
    zabezpieczyć.

    > Wiem, że kiedyś box-a
    > wymieniali na nieuszkodzony. Najlepiej zadzwonić na infolinię czy
    > teraz to działa.

    Zapytam. Ale wrócimy do punktu wyjścia jeśli okaże się na przykład, że OEMa
    nie wymieniają.

    > Powtarzam będę się trzymał, że ot tak sobie nie można kopiować
    > programów jeżeli licencja na to nie zezwala.

    Ktoś podał Ci dowód na to, że prawo państwa stoi wyżej niż licencja
    oprogramowania. Więc licencja może kazać Ci zapłacić 10000 zł przed
    zrobieniem kopii zapasowej, a ponieważ prawo zezwala Ci na zrobienie jednej
    kopii zapasowej bezpłatnie, to możesz to zrobić i wygrasz każdy proces w
    sądzie.

    > Są różne programy na różnych nośnikach, różnie pozyskane i zapisanie
    > każdego wymogu w pa jest niewykonalne. Dlatego ustawodawca ceduje to
    > na umowy. Powołam się znowu na opisywany wyżej przykład pliku iso.
    > Tam nagrywam kopię z dysku sam

    W tym momencie masz już dwie kopie programu: jedną na dysku i jedną wypaloną
    na płycie. Dalsze rozważania nie mają sensu.

    > Można dać jeszcze jeden przykład. Producenci ale tacy wielcy
    > komputerów mają pewnie umowy z producentem oprogramowania na
    > podstawie których dają kopię systemu na nośniku, abyś miał do
    > niezbędnego użycia i to jest zgodne z art.75 pa. Zresztą możesz mieć
    > inne zdanie w tym temacie.

    No to miło z ich strony, oszczędzają mi kłopotów.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!