  • Data: 2007-01-01 09:58:22
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Maluch" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote in message
    news:enak8d$3at$1@news.dialog.net.pl...

    > po cenie wyższej niż cena samego samochodu. Ponadto nie ma czegoś takiego
    > jak 'kopiowanie' samochodu. Możesz co najwyżej zamówić sobie złożenie
    > takiego samego z innych części - to tak, jakbym kupił drugą płytę z drugim
    > takim samym programem. Analogia jest kompletnie nietrafna.

    Nic z rzeczy materialnych nie będzie dobrym przykładem do porównań z
    wytworem intelektualnym. Jak zamienimy sam. na żelazko to też będzie do
    kitu, ale aby mieć pewne proste wyobrażenie, to do czegoś jasnego
    namacalnego wypadałoby równać.

    > Pożaru nie. Powodzi nie. Zawalenia stropu (i przygniecenia dźwigarem) nie.
    > Zmiażdżenia w wyniku wypadku samochodowego nie. Dłuższego leżenia na
    > słońcu nie. Większej wilgoci przez dłuższy czas też nie. Wymieniać dalej?
    > Nie jest w ogóle ważne jak bardzo jest wytrzymały. Może zostać zniszczony
    > nie wskutek mojego świadomego lub nie działania, więc mam prawo się przed
    > tym zabezpieczyć.

    Jak kupię zapalniczkę i zaleje ją woda to ją wywalam i idę kupić drugą.

    > zrobieniem kopii zapasowej, a ponieważ prawo zezwala Ci na zrobienie
    > jednej kopii zapasowej bezpłatnie, to możesz to zrobić i wygrasz każdy
    > proces w sądzie.

    Mogę w wyjątkowej jedynej sytacji określonej w pa. Podkreślam *jedynej* i
    *wyłącznie* jedynej. Pozostałe kopie można robić i użytkować jeżeli
    *licencjodawca* w swojej *wspaniałomyślności* na takie działanie da
    zezwolenie a my je zaakceptujemy. Dalsze bezpłodne ględzenie nie ma sensu.

    > W tym momencie masz już dwie kopie programu: jedną na dysku i jedną
    > wypaloną na płycie. Dalsze rozważania nie mają sensu.

    Na to zezwala mi art. 75 pa i potwierdza to umowa jaką zawarłem z
    producentem. W tym przypadku nie ma sprzeczności a wręcz przeciwnie jest to
    ksiązkowy przykład zgodności umowy z prawem. Dalsze bezpłodne ględzenie nie
    ma sensu i szukanie usprawiedliwienia do dowolnego kopiowania programów pod
    przykrywką art. 75 pa jest nieuprawnione. Mam nadzieję, że nowym pa zmienią
    ten przepis aby był michą a nie przykrywką.
    --
    Maluch