  • Data: 2007-01-01 09:16:50
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak wrote:
    > A guzik prawda. Powodem tworzenia tych mechanizmów jest chęć
    > odróżnienia kopii ,,oryginalnej'' od ,,nieoryginalnej''. Zauważ, że
    > jak skopiujesz płytkę dvd to film jest w identycznej jakości, muzyka
    > też, program-kopia działa tak samo jak oryginał. W epoce kaset audio
    > kopię można było robić praktycznie tylko z oryginału (strata
    > jakości), co ograniczało proceder piractwa. DRM to tak naprawdę
    > zablokowanie możliwości kopiowania bit w
    > bit (tzn informacji o tym, ile jeszcze razy mogę utwór odtworzyć, nie
    > da się skopiować). Jak kupię utwór z prawem do 3-krotnego
> [...]

    Zawsze zastanawiały mnie takie dziwne zabezpieczenia. Jestem programistą i
    wydaje mi się, że wcale nie tak trudno jest napisać program przechwytujący
    wszystko co idzie na kartę dźwiękową, (w szczególności to, co pluje
    konkretny program). Jak zapiszę to w formacie wav to będzie w dokładnie
    takiej samej jakości jak oryginał, ale będzie to już zwykły, nie
    zabezpieczony niczym plik dźwiękowy - wystarczy go potem nagrać na audio-CD
    albo przekodować do mp3 i spokój. Po co te zabezpieczenia, skoro wszystko
    sprowadza się i tak w końcu do puszczenia sygnału na głośniki?

    Abstrahując od faktu, że jeśli już nie istnieją, to zapewne niedługo będzie
    można kupić kartę dźwiękową, która z odpowiednimi sterownikami będzie umiała
    sama nagrywać to, co idzie na jej wyjście.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!