    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Światła mijania przez cały rok
    Date: Sat, 5 Jul 2008 14:31:27 +0000 (UTC)

    QkamCoSieDzieje <q...@h...poczta.onet.pl> napisal:
    > A jak wg Ciebie taki zapis mialby wygladac? Jak slonce swieci nie uzywamy,
    > ale jak sa chmury to juz mozna? Albo jesli pada deszcz w ilosci 0,1mm/m^2/h
    > to jeszcze nie trzeba, ale jesli juz 0,2mm to jest obowiazek wlaczyc?

    Hm, sposob wdrozenia takiego przepisu jest tak banalny, ze az dziwie sie,
    ze nikt na to nie wpadl. Swiatla sa potrzebne, gdy jest CIEMNO i sa potrzebne,
    gdy jaskrawosc TLA jest bardzo duza (niskie slonce). Wystarczy wdrozyc
    FABRYCZNY montaz odpowiednich fotometrow w nowych samochodach i dac okres
    przejsciowy na ich montaz w istniejacych. Koszt nie jest wysoki, a unika
    sie idiotycznego niepotrzebnego swiecenie i nieswiecenia wtedy, gdy jest
    to potrzebne. A przymus wdrazania roznych rozwiazan do samochodow
    juz istniejacych juz wielokrotnie przezylem m.in. swiatla awaryjne,
    swialo cofania itd. A rozwiazania wdrazane przymusowo do nowych to mamy
    non-stop: ostatnio ABS.

    > Dopoki ludzie nie naucza sie uzywac swiatel z glowa i wlaczac ich wtedy
    > kiedy naprawde jest to konieczne (opady atmosferyczne, niedostateczna
    > widocznosc)

    Nie naucza sie. Zawsze znajdzie idiota-gorliwy jezdzacy non-stop na swiatlach
    i idiota-batman, ktory ich nie wlaczy nawet w nocy.

    > to ja bym im raczej nie dawal mozliwosci jezdzenia bez
    > wlaczonych swiatel.

    Wprowadz automatyke. Przepis to rozwiazanie jedynie logiczne.
    Konieczne jest rozwiazanie fizyczne. Przyklad? Jest wielu
    idiotow lamiacych blokade logiczna (linia ciagla), nie zauwazylem
    natomiast idiotow lamiacych blokade fizyczna (bariery, betony, liny).
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek