  • Data: 2008-08-03 16:25:06
    Temat: Re: Stłuczka na skrzyżowaniu - kto winny?
    Od: d...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sie, 15:25, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > d...@p...pl pisze:

    > Albo miała kierunkowskaz włączony przed skrzyżowaniem - i wtedy
    > zwyczajnie mogła jeszcze nie zdążyć go wyłączyć po poprzednim manewrze
    > (żaden przepis nie określa bezwzględnego limitu czasowego na wyłączenie
    > sygnalizacji), albo już na skrzyżowaniu - i wtedy byłoby widać, że nie
    > skręciła.

    Jak ją zobaczyłem, była ok 20 m. od skrzyżowania. Jechała prawym
    pasem, miała włączony prawy kierunkowskaz. Po przejechaniu
    skrzyżowania kierunkowskaz dalej był włączony. Więc nawet jeśli
    kierunkowskaz zmieniła po to, aby zmienić pas ruchu, to nie wyłączyła
    go NIEZWŁOCZNIE po zakończeniu manewru. A własnie NIEZWŁOCZNE
    zaprzestanie sygnalizacji po zakończeniu manewru nakazują przepisy.

    DJ