  • Data: 2008-08-03 18:45:59
    Temat: Re: Stłuczka na skrzyżowaniu - kto winny?
    Od: d...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sie, 19:29, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
    > d...@p...pl pisze:

    > Ta sytuacja jest nieco inna: nie ustapil pierszenstwa, bo NIE MOGL
    > WIDZIEC TEGO POJAZDU. A trudno ustapic pierszenstwa pojazdowi, ktorego
    > NIE MA.
    > Aczkolwiek, jesli oswietlenie uliczne zapewnialo widocznosc taka, ze
    > mozna bylo pojazd zobaczyc, to sprawa staje sie mocno dyskusyjna.

    Zgodnie z wykładnią "speców" z tej grupy a sytuacja była dokładnie
    taka sama jak moja: złamanie przepisów przez jednego kierującego,
    później złamanie przepisów przez drugiego kierującego i wypadek. Drugi
    kierowna nie złamałby przepisów, gdyby pierwszy tego nie zrobił. Ale i
    tak winny jest ten drugi Ktoś nawet napisał, że mam obowiązek ustąpić
    pierszeństwa pojazdowi, który jedzie pod prąd, chodnikiem, spadnie z
    drzewa czy coś w tym stylu. Więc jeśli posuniemy się dalej, to mam
    również ustąpić pierszeństwa jadącemu po ciemku bez świateł. A to już
    w ogóle nie ma nic wspólnego z drowym rozsądkiem.
    Rozmawiałem dziś z prawnikiem (znajomy znajomego, ale zna się chłopak
    na rzeczy), mówił, że jeśli kobieta nie zmieniłaby zeznań w sądzie,
    byłaby szansa na wygraną, którą określił na 50%. Ale teraz to już
    definitywnie pozamiatane.

    Pozdr
    DJ