  • Data: 2008-08-03 20:16:43
    Temat: Re: Stłuczka na skrzyżowaniu - kto winny?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    d...@p...pl pisze:

    > Nie jestem prawnikiem, ale prosta wykładania stosowana przez kilku
    > grupowiczów jest dla mnie bardzo naciągana. Kierująca pojazdem złamała
    > prawo, czym wprowadziła mnie w błąd. Jest oczywiście reguła

    Włączając kierunkowskaz spowodowała, że nie byłeś w stanie dostrzec, że
    jedzie prosto?

    Czy może jednak spowodowało to było przez to, że to ty patrzyłeś w drugą
    stronę?

    Odpowiedz.

    > ograniczonego zaufania, ale ograniczonego - nie zerowego. Poza tym mam
    > prawo przyjmować, że inni uczestnicy ruchu drogowego przestrzegają
    > prawa.

    Ale nie daje ci to prawa do ignorowania rzeczywistości. Kierunkowskaz
    sygnalizuje zamiar, a nie powoduje natychmiastowy skręt.

    > Nie wiem, może i w świetle prawa byłem winny, teraz to już nie
    > ma znaczenia, ale na pewno sprawa nie jest tak czarno-biała jak ją
    > niektórzy rysują.

    Najbardziej oczywiste jest to, że JECHAŁEŚ NIE PATRZĄC. To błąd
    dyskwalifikujący jako kierowcę.

    Równie dobrze mógłbyś sprawdzać czystość lufy zaglądając do środka - bez
    upewnienia się, że na pewno nie ma żadnego naboju.

    Innymi słowy - jesteś kandydatem do Nagrody Darwina.