  • Data: 2006-01-24 08:41:25
    Temat: Re: Stłuczka - kto winny?
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wielce interesująca teza. Opracuj ją naukowo a jakiegoś Nobla masz w
    > kieszeni.

    Co tu opracowywac, setki osob juz ja przede mna opracowalo: samoistny
    posiadacz pojazdu (albo posiadacz zalezny) odpowiada na zasadzie ryzyka
    (niezaleznie od winy) za spowodowana szkode. Wiec w kazdym wypadku odpowie
    posiadacz Golfa, czy zawinil czy tez nie zawinil. Oczywiscie sa pewne
    okolicznosci zwalniajace, ale w tym wypadku ich nie widze, nie bylo tez
    zderzenia, zeby moc zastosowac zasady ogolne (gdzie wina ma znaczenie), nie
    bylo sily wyzszej ani wylacznej winy poszkodowanego czy osoby trzeciej

    Pozdrawiam,
    Michal