    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stłuczka i lakiernik
    Date: Tue, 10 Jun 2008 19:58:13 +0200

    W wiadomości news:g2m20r$7qa$1@inews.gazeta.pl Maverick
    <k...@N...pl> pisze:

    > Widzisz tutaj : inny samochod, na tamtym samochodzie??
    Niejaki Buster faktycznie nie poradził sobie intelektualnie z precyzyjnym
    zadaniem prostego - wydawało by się - pytania.
    Nie określono nawet sprawcy, a od tego trzeba zacząć.
    Może być tak, że jedna ze stron bierze winę na siebie (przyznaje się), może
    tak nie być. W tym drugim przypadku wezwanie policji jest konieczne. Tego
    nie zrobiono.
    Co więcej, strona przyznająca się do winy może po fakcie stwierdzić, że
    oświadczenie złożyła pod wpływem szoku pokolizyjnego i obecnie go nie
    potwierdza (często od tego TU rozpoczyna miganie się od przyjęcia
    odpowiedzialności jeśli nie wezwano policji).

    > Kolejna igielka - skoro facet jest wyrozumialy, to znaczy ze nie chcial
    > wzywac policji po tym jak jakas kobieta uszkodzila JEGO samochod
    To niekoniecznie wyraz wyrozumiałości. Mógł być podpity, mógł nie mieć w
    porządku dokumentów itp.
    Trudno ocenić sytuację rzetelnie na podstwie blekotu Bustera, ale
    domniemywam, że:
    - nie ustalono sprawcy;
    - po stłuczce nie sporządzono protokołu na miejscu;
    - ani sam Buster ani jego (rzekoma?) znajoma nie zadali sobie trudu
    przeczytania umowy ubezpieczeniowej ani nie znają ustawy o obowiązkowych
    ubezpieczeniach komunikacyjnych, zaś sposób zadania pytania świadczy o
    kompletnej indolencji, co wręcz wskazuje na lenistwio i/lub głupotę.

    Nie da się na takich podstawach sensownie doradzać.

    --
    Jotte