  • Data: 2023-07-31 11:44:48
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.07.2023 o 10:40, J.F pisze:
    > No to może napisz jeszcze raz, jak was ucza - wolno porozmawiac z
    > osobami, czy nie wolno ?

    Porozmawiać wolno, tylko to nie stanowi DOWODU w sprawie. Jak chcesz
    mieć dowód, to musisz wykonać czynność procesową. W zależności od tego,
    jaką, to osoba może albo nie może (a przynajmniej nie powinna) kłamać.

    > Koledzy z drogówki nie dywagują, tylko pytają "co tu sie zdarzyło",
    > ale moze bezprawnie.

    Ale sąd na podstawie tej rozmowy raczej nikogo nie skaże. Trzeba zrobić
    oględziny, przesłuchać świadków, ewentualnie powołać biegłego.

    > W tym przypadku jednak kobiecie nie mozna było postawic zarzutów,
    > czy kulsony o tym wiedziały, to nie wiem, ale przesluchac mogly
    > jedynie jako swiadka.
    > No chyba, ze jakies poboczne zarzuty, na sprowadzenie tych pigulek np.

    Wydaje mi się, że zatrzymywanie tego komputera i telefonu było właśnie
    podyktowane tym, że nie mogli lub nie chcieli przesłuchać świadka, a
    zatem nie było DOWODU na to, że telefon nie posłużył do zakupu pigułek.
    Do czasu rozpatrzenia przez sąd zażalenia kobietę przesłuchano i DOWÓD
    już był - stąd taka, a nie inna decyzja sądu.

    --
    (~) Robert Tomasik