    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Spytaj milicjanta
    Date: Thu, 27 Jul 2023 23:16:14 GMT

    On 2023-07-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Poszukiwanie płodu akurat pewnie może i złym pomysłem nie jest. Może
    > chcieli pochować jak człowieka. Natomiast z tym pobieraniem krwi "na

    Tak bardzo chciała pochowac jak człowieka, że aż kazała szambiarzom
    drugi raz filtrowac przez jakies sitko.

    > siłę", to kogoś chyba poniosła fantazja. Krew można pobrać bez jego
    > zgody potencjalnemu podejrzanemu, a w tym wypadku matka przestępstwa nie
    > popełnia.
    >
    > Ciekawe, jaki był pomysł dalej. Powiedzmy, że ustalimy nawet, że
    > poronienie wywołano. W 18 tygodniu, to bardziej bym ścigał za
    > spowodowanie zagrożenia życia matki, bowiem o ile się orientuję powyżej
    > 16 tygodnia stanowi to zagrożenie. Tylko bez współpracy matki jakoś
    > ciężko to widzę.

    Strasznie to wszystko racjonalizujesz i na tym poziomie trudno się z
    Toba nie zgodzić, tylko że problem jest taki, że przy tego typu
    sytuacjach zawsze należy patrzeć jakie dobro się poświęca w jakim celu.
    Upodlenie i zaszczucie kogoś to bardzo powazny kaliber. To coś co godzi
    w uniwersalnie uznane wartości jak godnośc i wolność osobista. Nie
    sądzę, żeby cień szansy na znalezienie wyimaginowanego pomocnika takiej
    aborcji był wystarczającą przesłanką aby tak potraktowac te kobiety.

    --
    Marcin