  • Data: 2023-07-25 17:07:00
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Jul 2023 10:54:19 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Sprawa w ogóle ciekawa i do przedyskutowania z mądrymi ludźmi. Tyle, że
    > zaraz się tu wetną oszołomy, co będą knuli udział czynników mitycznych
    > oraz snuć teorie spiskowe i z tego powodu niespecjalnie chciałem brać
    > udział w tym wątku. Ale spróbuję merytorycznie.
    >
    > Zauważ, że całe zdarzenie miało miejsce pod koniec kwietnia 2023 roku.
    > Po tym zdarzeniu nikt jakoś szczególnie nie protestował, nie twierdził,
    > że tam doszło do naruszenia prawa.

    A jak chcesz protestowac - gazrurką policjanta przez łeb,
    paralizatorem, czy gazem po oczach?

    Kulsony były silniejsze, a dalej jak widać sprawa potoczyła się
    prawniczo i nawet szybko poszło, skoro juz po 6 tygodniach sąd wydał
    postanowienie.

    Teraz sie tylko zastanów, czy "sąd postanowił uznac zatrzymanie
    telefonu za niezgodne z prawem" owocuje tylko nakazem zwrotu telefonu,
    czy kolegom juz postawiono zarzuty :-P

> [...]
    >
    > Nie mam zielonego pojęcia, co tam się faktycznie wydarzyło. Natomiast
    > jestem pewien, że gdyby faktycznie ktoś tam "przesadził", to
    > wiedzielibyśmy o tym już kilka miesięcy temu. Lekarze, czy pacjentka
    > złożyli by stosowne skargi, zawiadomienia itp. po zdarzeniu. Skoro tego
    > nie zrobili wówczas, to rozpętana obecnie "afera" jest dla mnie po
    > prostu dziwna i uważam, że nie ma na celu wcale zabezpieczenie kobiet
    > przed takimi działaniami. Widać same uczestniczące w zdarzeniu osoby nie
    > postrzegały działań Policji jako jakoś szczególnie niewłaściwe.

    Moze uważały, tylko zglosiły do sprawe na policje, a nie do gazet.
    Zresztą nie wiadomo, gdzie dokładnie były - może zatrzymane?

    A mnie od dawna interesuje szczegół - policjant moze przeszukać
    "na legitymacje". A potem ma dostarczyc stosowny kwitek od
    prokuratora.
    A jak nie dostarczy?
    Dostarczył?
    Dyżurny prokurator kwitek wystawił, czy też uznał, że nie należy?

    > Generalnie tego typu aborcji zapewne jest wiele. O większości nikt poza
    > samą kobietą po prostu nie wie. Robienie nagonki da ten skutek, że
    > kolejna kobieta zamiast udać się po pomoc do lekarza będzie kombinować,
    > w konsekwencji czego może dojść do nieszczęścia.

    No ale nie chcemy aborcji w kraju, tzn aktualne władze nie chcą :-)

    > Wymyślając przepis o ściganiu aborcji nie przemyślano tego, w jaki
    > sposób organa ścigania miałyby wchodzić w posiadanie takich informacji.
    > Źródeł dowodowych jest kilka, ale to poszlaki, a nie dowody.

    No jak nie wymyslono - centralny rejestr ciąż, czy jakoś tak :-)

    > Po pierwsze
    > można śledzić sprzedaż tabletek. Tyle, że samo nabycie takich środków
    > nie jest dowodem na dokonanie aborcji. Są osoby kupujące "na wszelki
    > wypadek". Są takie, które kupiły, ale nie zdecydowały się na zażycie. Są
    > takie, które kupiły nie dla siebie.

    Ale to juz chyba karalne.
    Sam zakup zdaje się też karalny.

    > Kontynuując ten wywód, z faktu, że kobieta przyszła do lekarza i
    > powiedziała, że przerwała ciężę - nawet jeśli założymy, że sama jest o
    > tym głęboko przekonana - trudno wywieść, że faktycznie dokonała
    > nielegalnej aborcji. Nie wiem, jaki cel miała lekarka powiadamiając 112
    > o sytuacji, ale chyba to po prostu poszło w złym kierunku i tyle.

    Była z PiS i czytała KK ...

    > Wykoncypowano, że dowodami w sprawie będzie fakt nabycia tych tabletek
    > i tu upatruję przyczyn zabezpieczenia telefonu, czy komputera. Bo pewnie
    > z czegoś wynikało, że kobieta tabletkę nabyła za pośrednictwem
    > Internetu. Pewnie z tego samego powodu badali ginekologicznie kobietę,
    > by dowieść, że do samej aborcji doszło.

    Przy tabletce to nie wiem czy to do dowiedzenia.
    Ślady po ciąży pewnie są, badanie było, skoro miała krwawienie,
    ale przyczyna poronienia - bez przyznania trudna do ustalenia.

    > Wydaje mi się, że zarzucanie Policji niewłaściwego działania może mieć
    > na celu ukrycie nieprawidłowości po stronie lekarzy. W końcu istnieje
    > coś takiego, jak tajemnica lekarska. O ile rozumiem, że życie ludzkie
    > jest najwyższą wartością i celem jego ratowania oraz zapobieżenia
    > samobójstwu lekarka nie mogąc inaczej zapobiec samobójstwu po prostu
    > powiadomiła służby,

    A dalej to wina służb :-)

    > to może niekoniecznie trzeba było dodawać, że
    > powodem planowania samobójstwa jest ta aborcja. Zwłaszcza, że z faktu,
    > iż kobieta leczyła się u psychiatry (ja numeru do żadnego w telefonie
    > nie mam) wnoszę, że całkiem zdrowa w tym aspekcie nie była. Nie wiem na
    > ile powód podjęcia decyzji miał znaczenie dla skuteczności działania
    > służb. Bo tylko taki argument by mnie przekonał, że zasadnym było
    > udzielenie informacji o tej aborcji.
    >
    > Teraz zrobiono nagonkę na Policję i już nikt się nie zastanawia, z czego
    > wynikły działania Policji.

    Bo nagonka jest na sposób działania kulsonów.

    Jakby ją z mostu czy dachu zdjeli, albo na sygnale dowiezli do
    szpitala np po przedawkowaniu leków, to by nagonki nie było.

    J.