  • Data: 2023-07-26 16:38:49
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jasno, że to wszystko mogło wypłynąć w okreslonym celu, ale to przeciez
    > nie może zmieniać oceny sytuacji. Zresztą powyższy argument jest typu,
    > dlaczego zgwałcone dzieci i molestowane kobiety dopiero po latach z tym
    > się ujawniają. Cześci może działać z pobudek oportunistycznych, ale
    > większość zapewne dlatego, że w tamtym momencie czuła się np. upodlona,
    > zaszczuta i bez wiary w zwycięstwo z systemem.

    Mam nieco inny pogląd na takie sprawy, ale nie będę generalizować,
    albowiem faktycznie mogą i takie osoby być.

    > Nie mam tego przekonania. Ktoś mógł jej obecnie dać wsparcie licząc, że
    > zbije na tym polityczny kapitał, ale to nie oznacza, że nic się złego
    > nie stało.

    Ja nie do końca ogarniam, co tam faktycznie się stało. O ile
    zabezpieczenie telefonu, czy komputera pod kątem ustalenia, kto kobiecie
    sprzedał te tabletki jestem w stanie zrozumieć, to obecności policjantek
    w trakcie badania już nie. Obawiano się, że lekarz skłamie i uznano, ze
    te policjantki zamiast lekarza to stojąc obok stwierdzą?

    > Mylisz efekt skutku z przyczyną. To nie jest normalne, żeby tak kogoś
    > traktować w takim przypadku. Problemem jest traktowanie, a te się nie
    > zmieni jeśli rzecz się zamiecie pod dywan.

    Może masz rację.

    > Całkowita zgoda. Więc jak się policjant zasadzi przy oknie życia, spisze
    > babkę i każe jej kucać i kasłać to będzie więcej trupów wśród
    > nowonoarodzonych.

    Od tego pewnie nie. Ale jeśli się to nagłośni, to już na pewno tak.

    > Nalezy zrobić tak, aby kobiety nie bały się chodzić do lekarza.
    > Elementem tego jest wykorzenienie okoloaborcyjnej patologii w tym tej w
    > majestacie prawa.

    Moim zdaniem to działa tak - w pewnym uproszczeniu. Wprowadzono zakaz,
    który nie spotyka się z uznaniem większości społeczeństwa. Zamiast się
    zastanowić, jak przekonać do niego społeczeństwo, to zaczęliśmy
    komplikować prawo, by utrudnić.

    > Odnoszę wrażenie, że próbujesz ulepszyć coś co jest fundamentalnie złe i
    > to z wielu powodów. Jednym z tych powodów jest to o czym wspominasz
    > powyżej - kwestia dowodowa, ale jest to MZ rzecz nie najbardziej
    > istotna. Nie da się tego zrobić dobrze. Niektóre rzeczy powinny być
    > pozostawione własnemu sumieniu bo koniec końcem nic z tego dobrego nie
    > wyjdzie.

    Jestem dokładnie tego samego zdania. Obecnie po prostu na siłę próbujemy
    zrobić coś, czego zrobić się po prostu dobrze nie da.

    > Bo to jest czystej wody paranoja. Z powodów głownie polityczych
    > stworzono atmosferę strachu i zaszczucia. Boja się lekarze, boją się i
    > policjanci. Bo nie pogrzebia jej w laptopie ani nie zmuszą do zakucania
    > to zaraz jakiś polityczny granatnik się im do dupy dobierze a lekarke,
    > która niezadenuncjowała będą latami ciągac po sądach. To jest źródło
    > takich posranych akcji.

    Dokładnie i to w mojej ocenie stało u podstaw trochę irracjonalnych
    działań.

    > Mozemy sobie spekulować na różne strony, ale upodlenie kogoś, które tam
    > miało miejsce jest w skrajnej sprzeczności z chęcią pomocy takiej
    > osobie. Szczególnie jesli rzekomym powodem były np. tendencje
    > samobójcze.

    Mówisz o przeszukaniu? Może szukali noża, którym mogłaby targnąć się na
    życie. Mnie do głowy nie przychodzi żaden inny powód przeszukania. No
    przecież od tej aborcji sporo upłynęło. Czego szukali?

    > Mysle, że wszyscy wiedzą z czego te działania wynikły. Ze strachu o
    > własne dupy. Sorry. Nie zazdroszczę tym bardziej rozgarnietym
    > policjantom. W obecnych realiach są bardzo czesto miedzy młotem a
    > kowadłem. Pozostaje im tylko przeczekac w nadziei, że coś się zmieni i
    > nie będą musieli wybierać między swiadomym skrzywdzeniem kogoś i
    > wspomnianą ochrona własnej dupy.

    Jeszcze biorę pod uwagę to, ze ktoś bezmyślnie poszedł schematami.

    --
    (~) Robert Tomasik