    From: "ZauraK" <...@...x>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż replik
    Date: Thu, 25 May 2006 15:16:35 +0200

    Użytkownik "Pastor Wredman" <w...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e54a0q$fh3$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Czy w świetle polskiego prawa jest legalna sprzedaż replik zegarków
    > znanych marek przy której sprzedający zaznacza, że jest to replika - choć
    > na samym zegarku nigdzie tego nie widać, bo jest on wierną do ostatniego
    > detalu podróbką?

    Znana marka, wzór zegarka zapewne zastrzeżona. Nazwa firmy/modelu zegarka
    jest zapewne znakiem towarowym.
    Nie znam akurat aspektów prawnych, ale na "chłopski rozum" to nawet jak jest
    legalna (chociaż pachnie mi to jednak naruszaniem prawa, zwłaszcza jak
    spojrzeć na to przez pryzat utraty dochodów znanej firmy), to znana firma
    może na drodze cywilnej żądać odszkodowania za niszczenie wizerunku firmy
    (replika może być marnej jakości). Sam fakt że w reklamie mówisz że to
    replika jest raczej bez znaczenia.

    ZauraK