    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaz mieszkania podarowanego i 10% podatek
    Date: 12 Mar 2006 22:49:32 +0100

    Nr

    > Nie czytałem wątku, ale małe ostrzeżenie.

    chodziło o sprzedaz przed uplywem 5 lat mieszkania nabytego w drodze darowizny -
    czy trzeba płacic 10% podatek _dochodowy_ czy nie.

    > To co jest w piśmie MF mówi, że jak dostaniesz mieszkanie w darowiźnie
    > lub spadku to płacisz podatek od spadku/ darowizny

    jakoś nie widze w tym pismie ani słowa o płaceniu podatków od
    spadku/darowizny... Przeciez pismo dotyczy ustawy o podatku dochodowym, a nie o
    spadkach i darowiznach..

    > i nie jest to już
    > twój dochód wykazywany na pit-37.
    >
    > Oni słowem nie wspomina o tym, że nie jest to twój dochód jak tak
    > otrzymane mieszkanie sprzedasz.
    > Otóż jest.

    Qrdę, albo ja czegoś nie umiem czytac, nie rozumiem, albo nie ja...

    Jeszcze raz, skrócony cytat z powyższego:

    1.
    "/.../zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o
    podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. /.../
    - czyli mowimy o ustawie o podatku _dochodowym_

    2.
    "/.../przychody uzyskane z tytułu sprzedaży nieruchomości /.../"
    - czyli mowimy o przychodzie; przychodem wedle tej ustawy (art. 10) jest też
    (w uproszczeniu pisząc) np. moja wypłata w pracy oraz mówimy o przychodzie ze
    sprzedaży nieruchomości;

    3. "/.../wolne są od podatku dochodowego w przypadku, jeżeli ich nabycie
    nastąpiło w drodze spadku lub darowizny"
    - no i chyba wszystko jest jasne!
    Dostaję (nabywam) mieszkanie w drodze darowizny -> sprzedaję -> nie płacę
    podatku dochodowego.

    Zobacz co się w tej samej ustawie dzieje, gdy nieruchmość zostanie nabyta nie
    w drodze spadku/darowizny i sprzedana przed upływem 5 lat... Bulisz 10% od
    wartości (no chyba, że zadeklarujesz, iz srodki przeznaczysz w ciagu 2 lat na
    nabycie nastepnego, itd.)

    Inną sprawą jest czy sprzedając przed upływem 5 lat darowane mi mieszkanie oraz
    jezeli korzystałem przy przyjeciu darowizny ze zwolnień - czy nie naruszam
    ustawy o darowiznach. Tę sprawe musze jeszcze dla swojego przypadku rozpoznać,
    ale o to generalnie w tym wątku nie pytałem.

    pozdrawiam -

    Stanley