  • Data: 2006-03-13 14:24:26
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania podarowanego i 10% podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    s...@o...pl wrote:
    > oraz
    > rozpoznać,

    > Qrczę, jak nie kijem to pałą... A juz tak sie cieszylem, gdy się okazało, że
    > nie muszę płacić 10% dochodowego...
    > Sęk dodatkowy jest jeszcze w tym, że te 5 lat wg. daty aktu mija mi już za ok 3
    > mc-e, natomiast czy te ustawowe 5 lat nie jest przypadkiem - tak jak w ustawie
    > o podatku dochodowym - liczone od końca roku kalendarzowego, w ktorym nastąpiło
    > nabycie (darowizna)? (nie googlałem jeszcze ustawy o darowiznach). Wtedy chcac
    > uniknąć zapłacenia tego podatku musiałbym czekać aż do końca roku... :-(

    Jest.
    5 lat od końca roku w którym złożyło się deklarację podatkową w związku
    z darowizną. Zwykle jest to rok zakupu, ale jak się kupowało w grudniu
    to trzeba uważać.
    Czyli de facto 5 lat z większym lub mniejszym kawałkiem.
    Podejrzewam, że w takim przypadku bezpiecznie będziesz mógł go sprzedac
    dopiero w styczniu.