  • Data: 2006-03-12 22:48:53
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania podarowanego i 10% podatek
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Aaaa.
    >
    > No to już nie mieszam.

    Fakt, że i ja nieco zmieszalem - mogłem w topicu dopisać po 10% podatek -
    dochodowy.

    > Nie trzeba.
    >
    > Art. 21.
    > 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    >
    > 32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    > określonych
    > w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a:
    >
    > d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,

    Dokładnie to samo wyczytalem prosto z ustawy, tylko chcialem sie upewnić (nie
    czytam na codzień ustaw ;-)

> [...]
    > Przy dostaniu mieszkania można się wywinąć z podatku od darowizny pod
    > pewnymi warunkami.
    > Jednym z nich jest mieszkanie w otrzymanym mieszkaniu przez 5 lat.
    > Jeśli się tego warunku nie dotrzyma, to wówczas trzeba zapłacić,
    > niewymierzony wcześniej podatek od darowizny.
    > Ale będzie to podatek od darowizny, a nie 10% z ustawy o podatku dochodwym.
    >
    > Jeśli mieszkanie dostałeś w darowiznie, podatek od darowizny zapłaciłeś
    > w całości i nie korzystałeś ze zwolnienia z podatków od darowizn, to
    > takie mieszkanie możesz sprzedać nawet na następny dzien i nie zapłacisz

    Generalnie jak słońce, tylko teraz pewnie bede musial wziąć w łapę akt
    notarialny darowizny, bo cos tam chyba o zwolnieniach było i przekopać pod
    kątem mojego przypadku ustawę o podatkach od spadków i darowizn... ;-) Ale to
    juz chyba nie dzisiaj.

    pozdrawiam -

    Stanley