    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaz mieszkania podarowanego i 10% podatek
    Date: 10 Mar 2006 21:05:53 +0100

    > Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Radzę dokładnie przeczytać całą ustawę ,a szczególnie przepisy dotyczące pod
    > jakimi warunkami darowizna mieszkania
    > jest zwolnoina od podatku
    > - bo jeżeli
    > te warunkmi naruszysz zapłacisz stosowny podatek.

    ale ja nie pytam (przynajmniej teraz...) o podatek od darowizny (na to zdaje
    sie jest osobna ustawa), tylko o podatek dochodowy - Ustawa z dnia 26 lipca
    1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    > Aby konkretnie odpowiedzieć na twoke pytanie musisz dokładniej opisać stan
    > faktyczny
    > barakuda

    wydawało mi się, że opisałem wystaczająco dokładnie: w czasie mniejszym niz 5
    lat temu otrzymalem mieszkanie, nie kupilem go, tylko zostało mi podarowane
    (mam notarialny akt darowizny, itd.). Teraz chce mieszkanie sprzedać, zaś
    uzyskanych w ten sposób pieniędzy _nie_ przeznaczę w ciagu 2 lat na poczet
    nabycia następnego.
    Pytanie moje brzmi: czy zaplace w tym przypadku 10% podatek dochodowy, ktory na
    pewno musialbym zaplacić, gdybym to mieszkanie nabył "normalnie" czyli kupił, a
    nie otrzymal jako darowiznę? Wydaje mi się, że nie muszę, przedstawilem nawet
    stosowne artykuly ustawy o podatku dochodowym. Niemniej pewności nie mam - bo
    inaczej bym się nie pytał ;-)

    Ewentualnie napisz co mam jeszcze faktycznie opisać?

    pozdrawiam -

    Stanley