  • Data: 2009-02-06 13:38:42
    Temat: Re: Sprzedawca nie rozmieni większej kwoty pieniędzy.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kocureq pisze:

    > Ciężko. Wolę głosować portfelem przeciwko takim sklepom. Właśnie o tym
    > mówię: ja tę bułkę kupię, a on nie będzie miał co do garnka włożyć.
    >
    > I nadal uważam, że jako przedsiębiorca ciąży na mnie odpowiedzialność za
    > organizację, planowanie, załatwianie i przewidywanie. Wobec klientów i
    > wobec pracowników.

    Są pewne granice przygotowania. Jak warzywniak ma 1000zł utargu
    dziennie, to rano w kasie nie będzie 5000zł drobnymi, "bo może przyjdzie
    100 klientów ze stówą".

    To, że czasem nie ma drobnych, nie oznacza, że zostało coś źle
    zaplanowane. Od tego jest statystyka, aby obliczyć coś z 90%
    prawdopodobieństwem i się do tego przygotować, a to z 10% odrzucić. I
    dlatego czasem się zdarzy, że drobnych zabraknie, podobnie jak czasem
    się zdarzy, że zabraknie bułek w sklepie, co nie znaczy że "sprzedawca
    się nie przygotował i nie zamówił więcej", bo zapewne, gdyby zamawiał
    więcej codziennie (wszak zawsze może być ta wyjątkowa sytuacja), to by
    tracił.

    Zawsze we wszystkich empirycznych doświadczeniach wartości skrajne
    się odrzuca. Widocznie trafiłeś na taką chwilę, kiedy drobnych zabrakło.
    Przypuszczam, że nie zdarza się to często, inaczej nie byłoby to
    opłacalne dla sprzedawcy. I teraz od niego zależy, jak wybrnie z tej
    sytuacji, niemniej jednak tutaj prawo nic nie nakazuje, że ma mieć coś
    na wydawanie. Nie będzie miał, to do sprzedaży nie dojdzie i tyle.
    Zresztą są jeszcze inne formy płatności niż gotówka (choćby weksel :)

    --
    Liwiusz