  • Data: 2009-02-06 22:44:53
    Temat: Nominały, było: Sprzedawca nie rozmieni...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Feb 2009, Janusz wrote:

    > Tak na marginesie czy ktoś próbował rozmienić pieniądze w banku np PKO BP.
    > Z postów wynika , że nie. Bank nie rozmienia pieniędzy. Jest permanentny
    > brak drobnych i okresowy brak banknotów 10 zł.

    Byłem bardzo ciekaw czy ktoś poruszy ten temat.
    Od lat wiadomo, że jest winny.
    Tym kimś jest NBP - który (od lat) zamawia w mennicy i "puszcza na
    rynek" nieproporcjonalne do potrzeb ilości nominałów, zdecydowanie
    za małe jak chodzi o niskie nominały na "końcówki".
    Kilka razy widziałem (chyba w prasie) opracowania, dotyczące proporcji
    wypuszczanych nominałów w Czechach, Niemczech, Anglii i oczywiście Polsce.
    Z wnioskami jak wyżej.
    Prowadzi to do "wyrywania sobie" drobnych, manipulacji z marżami za
    przyjęcie i wydanie monet (przez banki) i innych idiotyzmów.

    Kto powołuje prezesa NBP?
    :>

    pzdr, Gotfryd