    From: raindog <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa wojska
    Date: Sun, 26 Feb 2006 00:54:29 +0100

    Mike napisał(a):
    > Witam. Jestem studentem pierwszego roku i wszystko wskazuje na to iz
    > zmienie kierunek studiow na inny i musze zabrac papiery z uczelni.
    > Mamy dopiero marzec, a nabór na inne uczelnie jest w lipcu. Po
    > zabraniu papierów z uczelni, uczelnia wysyla moje papiery do WKU ze
    > juz sie nie ucze i dostane zapewnie niedlugo wezwanie. Jednak chce sie
    > dalej uczyc, ale nabór jest w lipcu. Czy w zwiazki z tym dostane
    > odroczenie az sobie zalatwie szkole czy jak ta sprawa wyglada ?
    > Prosze o pomoc i pozdrawiam

    Jeśli zaliczyłeś sesję, możesz zrezygnować ze studiów dopiero w
    momencie, kiedy będziesz musiał złożyć odpowiednie dokumenty podczas
    rekrutacji.

    Jeśli jesteś pewien tego, że już teraz skreślą Cię z listy studentów,
    pozostaje Ci zapisanie się do jakiejś szkoły policealnej - może w
    niektórych trwa jeszcze nabór na semestr letni? Poza tym, w Ustawie o
    powszechnym obowiązku obrony RP jest mowa o możliwości odroczenia ze
    względu na konieczność załatwienia spraw związanych z prowadzoną
    działalnością gospodarczą - skorzystanie z tego wydaje mi się
    praktycznie trudne, ale w teorii mógłbyś zarejestrować działalność
    gospodarczą i w jej ramach np. udzielać korepetycji, zawierając z
    klientem umowę na określony, potrzebny Ci czas. Jeśli bardzo Ci na
    sprawie zależy i nie znajdziesz innego wyjścia, a masz jeszczę trochę
    czasu do momentu skreślenia z listy studentów - dowiedz się od WKU, czy
    w opisanej przeze mnie sytuacji otrzymałbyś odroczenie. Utrudnieniem
    pewnie będą kwestie finansowe i fikcyjny charakter prowadzenia
    działalności.

    rd.

    P.S. Spróbuj skontaktować się z autorem wątku "WKU a 2 zmiana uczelni"
    sprzed kilku dni - z jego wiadomości wynika, że po skreśleniu z listy
    studentów dostał odroczenie do czasu podjęcia kolejnych studiów.