  • 1. Data: 2006-02-25 09:32:04
    Temat: Sprawa wojska
    Od: "Mike" <k...@w...pl>

    Witam. Jestem studentem pierwszego roku i wszystko wskazuje na to iz
    zmienie kierunek studiow na inny i musze zabrac papiery z uczelni.
    Mamy dopiero marzec, a nabór na inne uczelnie jest w lipcu. Po
    zabraniu papierów z uczelni, uczelnia wysyla moje papiery do WKU ze
    juz sie nie ucze i dostane zapewnie niedlugo wezwanie. Jednak chce sie
    dalej uczyc, ale nabór jest w lipcu. Czy w zwiazki z tym dostane
    odroczenie az sobie zalatwie szkole czy jak ta sprawa wyglada ?
    Prosze o pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-25 23:54:29
    Temat: Re: Sprawa wojska
    Od: raindog <r...@p...onet.pl>

    Mike napisał(a):
> [...]
    > dalej uczyc, ale nabór jest w lipcu. Czy w zwiazki z tym dostane
    > odroczenie az sobie zalatwie szkole czy jak ta sprawa wyglada ?

    Jeśli zaliczyłeś sesję, możesz zrezygnować ze studiów dopiero w
    momencie, kiedy będziesz musiał złożyć odpowiednie dokumenty podczas
    rekrutacji.

    Jeśli jesteś pewien tego, że już teraz skreślą Cię z listy studentów,
    pozostaje Ci zapisanie się do jakiejś szkoły policealnej - może w
    niektórych trwa jeszcze nabór na semestr letni? Poza tym, w Ustawie o
    powszechnym obowiązku obrony RP jest mowa o możliwości odroczenia ze
    względu na konieczność załatwienia spraw związanych z prowadzoną
    działalnością gospodarczą - skorzystanie z tego wydaje mi się
    praktycznie trudne, ale w teorii mógłbyś zarejestrować działalność
    gospodarczą i w jej ramach np. udzielać korepetycji, zawierając z
    klientem umowę na określony, potrzebny Ci czas. Jeśli bardzo Ci na
    sprawie zależy i nie znajdziesz innego wyjścia, a masz jeszczę trochę
    czasu do momentu skreślenia z listy studentów - dowiedz się od WKU, czy
    w opisanej przeze mnie sytuacji otrzymałbyś odroczenie. Utrudnieniem
    pewnie będą kwestie finansowe i fikcyjny charakter prowadzenia
    działalności.

    rd.

    P.S. Spróbuj skontaktować się z autorem wątku "WKU a 2 zmiana uczelni"
    sprzed kilku dni - z jego wiadomości wynika, że po skreśleniu z listy
    studentów dostał odroczenie do czasu podjęcia kolejnych studiów.