  • Data: 2017-06-05 12:06:09
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-05 o 11:59, J.F. pisze:

    > Wlasnie dlatego, ze przewidziana forma "przedluzania" jest przez
    > egzekucje (platna).

    1. Mediacja też jest płatna
    2. Forma przedłużania przez mediację też jest przewidziana.

    Sytuacja analogiczna byłaby, gdyby nagle sąd stwierdził, że przez
    komornika już nie można dwukrotnie przedłużać.

    > Chce, niech idzie do sadu, sad powie ze trzeba, to zaplace, powie ze nie
    > trzeba - sprawa sie skonczy.
    > A tak to on bedzie wysylal propozycje ugody i dlug bedzie wisial pare
    > lat - a przeciez inny przepis mowi, ze sie przedawnia juz po kilku.

    W takim razie abonent może:

    - nic nie robić. Wiszenie długu to nie jest jakiś negatywny stan, ja też
    mogę twierdzić, że JF jest mi winien 100zł i na tym poprzestać.

    - jeśli mu bardzo zależy na uregulowaniu stanu, może wytoczyć powództwo
    o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania

    Ponadto zauważ, że przedawnienie roszczenia nie oznacza, że "dług
    przestanie wisieć".

    > No i sad nie neguje, ze raz mozna :-)

    Wykracza poza ramy przepisu.

    > Maly na kazdym cyklu sprzedazy, czy duzy tylko na ostatnim szczeblu i
    > jak hurtownia sprzedaje sklepowi, to bez podatku ?

    Z definicji - na każdym.
    Dobry podatek obrotowy, i możemy VAT i podatek dochodowy wywalić.

    --
    Liwiusz