  • Data: 2017-06-05 15:17:40
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oh3af0$7jq$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-06-05 o 11:59, J.F. pisze:

    >W takim razie abonent może:
    >- nic nie robić. Wiszenie długu to nie jest jakiś negatywny stan, ja
    >też mogę twierdzić, że JF jest mi winien 100zł i na tym poprzestać.

    No widzisz, na pierwszy rzut oka tak sie wydaje.
    A procenty rosna.
    Poczekac, poczekac i od spadkobiercow zabrac.
    Albo poczekac az na urlop pojedzie i pism procesowych nie bedzie
    odbieral.

    I jakies tam zapisy w BIK, ktore z czasem moga przeszkadzac.

    Dlatego jestem za instytucja przedawnienia.

    >- jeśli mu bardzo zależy na uregulowaniu stanu, może wytoczyć
    >powództwo o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania
    >Ponadto zauważ, że przedawnienie roszczenia nie oznacza, że "dług
    >przestanie wisieć".

    Ciekawym jak to z BIK.
    I jestem za tym, aby to rzekomy wierzyciel musial do sadu pojsc :-)

    >Wykracza poza ramy przepisu.

    Albo stosuje "ducha prawa", skoro litera jest nieprecyzyjna ...

    >Z definicji - na każdym.
    >Dobry podatek obrotowy, i możemy VAT i podatek dochodowy wywalić.

    No coz, niby mozna, ale warto pamietac:
    -bedzie tendencja do likwidacji posrednikow w handlu, skoro kazdy cos
    tam placi.
    Posrednicy nie beda zadowoleni.

    -czy jak zawre umowe z klientem na zakup w jego imieniu w hurtowni, to
    juz bedzie przestepstwo podatkowe, czy nie ?

    - eksporterzy ... beda drozsi. To ich zagraniczna konkurecja wyprze.
    Pewnie napiszesz - i dobrze, przeciez od eksportu nie ma VAT, to po
    co nam taka gospodarka, ktora panstwu nie przynosi pieniedzy :-)

    Ciekaw jestem jak to robia w USA.
    Chyba jednak nie tak, jak piszesz.

    J.