eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpóźniona faktura › Re: Spózniona faktura
  • Data: 2010-10-12 13:02:07
    Temat: Re: Spózniona faktura
    Od: "Nixe" <n...@o...euu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i91k6a$gk8$1@news.onet.pl...

    > Dlatego tam gdzie zaglądałem radzono zawsze zglaszać w formie reklamacji
    > brak dostarczenia faktury - zresztą w niektórych umowach jest taki zapis,
    > aby brak faktury w terminie przypadającym na spodziewany czas zapłaty
    > zgłaszać.

    To akurat nie podlega dyskusji.
    Też parę razy zgłaszałam telefonicznie brak faktury na czas, a przy tej
    okazji informowano mnie o wysokości opłaty.
    Nigdy nie naliczano mi odsetek w takich sytuacjach, ale zrzucam to po prostu
    na karb zwykłej uprzejmości, a nie tego, że operatorowi nie wolno wystawić
    takich odsetek. Bo uważam, że jak najbardziej wolno. To moja broszka, żeby
    się dowiedzieć, ile muszę zapłacić za_wykonaną_usługę.

    > I tu podałem nie 1 a 2 wyroki sądu w podobnych sprawach. Pewnie jakby
    > poszukać byłoby tego więcej.

    Interesujące jednak jest czym podpierał się sąd (jakimi przepisami, podstawą
    prawną) wydając tak kuriozalne i nieżyciowe wyroki.
    Zwłaszcza, że nie istnieje żaden ustawowy obowiązek dostarczania faktur do
    klienta, a ponadto wystawca na czas dostarczenia faktury nie ma zasadniczo
    większego wpływu.

    Pozdrawiam
    N.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1