  • Data: 2005-05-13 22:08:27
    Temat: Re: Spis obywateli i wydawanie ustaw ??
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1.Czy istnieje system komputerowy w ktorym sa wpisani obywatele RP, i jak
    > sie on nazywa ? Czy podczas wyborow listy wyborcow sa tworzone na jego
    > podstawie ??
    Listy tworzone są przez urzędy gmin. Na podstawie danych zawartych w
    Ewidencji ludności (pesel).
    Gminy mogą zamówić wydrukowanie list (przynajmniej kilka lat temu mogły)w
    Terenowym Banku Danych - nie wiem czy to urzędowa nazwa czy potoczna ale
    kilka razy się z nią spotkałem. Jest jeszcze Centralny Bank Danych, który
    jest odpowiedzialny np. za nadawanie peseli noworodkom.
    Ogólnie bazy danych TBD mają wielki burdel i są przeważnie nadmiarowe,
    chociaż trafi się brak jakiegoś mieszkańca ale i tak zawsze w tbd jest
    więcej mieszkańców niż faktycznie w bazie gminy.
    Gminy przekazują dane o zgonach, wymeldowaniach i zameldowaniach do tbd, a
    tbd do cbd.

    --
    PawełJ