eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza › Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
    Date: Sat, 22 Jul 2006 19:00:37 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 71
    Message-ID: <l5d6okrhkiuh$.1i0cs6hc5i8pt.dlg@40tude.net>
    References: <e9t3rn$hm0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Reply-To: s...@r...pbz
    NNTP-Posting-Host: cbg235.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1153587643 5586 83.30.104.235 (22 Jul 2006 17:00:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Jul 2006 17:00:43 +0000 (UTC)
    X-Licznik: 396
    X-User: faka700
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:402010
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 22 lip o godzinie 13:55, na pl.soc.prawo, Maciek napisał(a):

    > Otóż mam problem z reklamacją routera szerokopasmowego DSL (urządzenia do
    > podziału łącza internetowego). Sprzet zakupiony w styczniu 2005, 36 miesiecy
    > gwarancji. Uszkodzony w wyniku przepiecia elektrycznego na linii dostawcy
    > usługi dostepu do internetu (tp).
    > Sytuacja wygladala tak, ze podczas burzy mialo miejsce wyladowanie ktore
    > 'poszlo' po niezabezpieczonej napowietrznej linni Telekomunikacji i rozeszlo
    > sie po domach. Zostala uszkodzona centralka telefoniczna ISDN, modem DSL i
    > telefon.


    Zapytam z czystej ciekawości:
    - tego DSLa masz na ISDNie? W jakim regionie kraju TP śiadczy usługi oparte
    o AnnexB?
    Normalnie Neo czy iDSL oarte są o sieć analogową i obsługują AnnexA


    > Po kilku dniach router wrocil z dwoma pisemkami ponizszej tresci:
    >
    > Sprzedawca:
    > "Przykro mi ale dostalem odmowe naprawy. Przesylam Panu ekspertyze. W firmie
    > A... powiedzieli, ze to z winy uslugodawcy, czyli prawdopodobnie poszlo
    > przepiecie po linii od tpsa (pewnie DSL tez sie spalil).
    > Podpis"
    >
    > Dystrybutor:
    > "Ekspertyza techniczna
    > Przedmiot ekspertyzy: nazwa towau, nr seryjny i data przyjecia
    > Po wykonaniu pełnego zakresu czynności serwisowych mających na celu
    > zdiagnozowanie w/w urzadzenia stwierdzono co nastepuje:
    > Brak mozliwosci bezplatnej naprawy z tyt. gwarancji/rekojmi.
    > Usterka mechaniczna: ślady przepięcia od strony WAN (WAN to port do ktorego
    > wtykam kabel z tp - przyp. autora ;-))
    > Towar nie podlega wymianie z tyt. rekojmi [KC art 559]/gwarancji [KC art
    > 578], w zwiazku z tym w/w przedmiot zostaje zwrocony osobie lub firmie
    > dokonującej zgłoszenia reklamacyjnego. "
    >
    > No i niby wszystko bylo by OK tylko ze mam spalony sprzet za ktory
    > zaplacilem ponad 800 zl i nie wiem kto powinien wziasc za to
    > odpowiedzialnosc? Telekomunikacja Polska jako dostawca uslugi? Ekspertyza
    > lakonicznie wskazuje skad sie wzial problem ale nic wiecej. Co moge z tym
    > fantem zrobic? Udac sie do TP czy moze od razu do Rzecznika Praw Konsumenta?


    Ja miałem podobny przypadek - ale z neostradą. Co dziwne, modem "przeżył"
    ale poszła kość LANu na płycie głównej (nawet widać jak ja "wyrwało"). Po
    otrzymaniu wyniku "ekspertyzy" od dystrybutora zwróciłem się do TP S.A. z
    reklamacją.
    W odpowiedzi wyjaśniono mi że nie zwrócą mi kosztu zakupu płyty (ale też
    nie wzmiankowali o naprawie) ale w tym samym piśmie uznali mi .....
    reklamację sprzed ponad 4 miesięcy (notabene oficjalnie jej nie
    zgłosiłem!!!) za "niedziałanie" usługi. Szczęka mi opadła - ale ...
    odpuściłem im płytę - za uznaną reklamację usługi otrzymałem większą
    korektę niż za naprawę płyty :)))

    Ale wracając do Twojego przypadku, sądzę że masz sporo szanse na uznanie
    reklamacji ponieważ TP uznała swoją winę w "pewnym odcinku" urządzeń i je
    wymieniła - powinna więc z routerem jako urządzeniem sieciowym uznać Twoje
    roszczenia.
    No chyba że masz w np. umowie, regulaminie zapis typu jaki stosowany jest w
    energetyce:
    "zaleca się stosowanie urządzeń i zabezpieczeń przeciwprzepięciowych w
    instalacji odbiorcy".


    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1