eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza › Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
  • Data: 2006-07-22 17:00:37
    Temat: Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 22 lip o godzinie 13:55, na pl.soc.prawo, Maciek napisał(a):

    > Otóż mam problem z reklamacją routera szerokopasmowego DSL (urządzenia do
    > podziału łącza internetowego). Sprzet zakupiony w styczniu 2005, 36 miesiecy
    > gwarancji. Uszkodzony w wyniku przepiecia elektrycznego na linii dostawcy
    > usługi dostepu do internetu (tp).
    > Sytuacja wygladala tak, ze podczas burzy mialo miejsce wyladowanie ktore
    > 'poszlo' po niezabezpieczonej napowietrznej linni Telekomunikacji i rozeszlo
    > sie po domach. Zostala uszkodzona centralka telefoniczna ISDN, modem DSL i
    > telefon.


    Zapytam z czystej ciekawości:
    - tego DSLa masz na ISDNie? W jakim regionie kraju TP śiadczy usługi oparte
    o AnnexB?
    Normalnie Neo czy iDSL oarte są o sieć analogową i obsługują AnnexA


    > Po kilku dniach router wrocil z dwoma pisemkami ponizszej tresci:
    >
    > Sprzedawca:
    > "Przykro mi ale dostalem odmowe naprawy. Przesylam Panu ekspertyze. W firmie
    > A... powiedzieli, ze to z winy uslugodawcy, czyli prawdopodobnie poszlo
    > przepiecie po linii od tpsa (pewnie DSL tez sie spalil).
    > Podpis"
    >
    > Dystrybutor:
    > "Ekspertyza techniczna
    > Przedmiot ekspertyzy: nazwa towau, nr seryjny i data przyjecia
    > Po wykonaniu pełnego zakresu czynności serwisowych mających na celu
    > zdiagnozowanie w/w urzadzenia stwierdzono co nastepuje:
    > Brak mozliwosci bezplatnej naprawy z tyt. gwarancji/rekojmi.
    > Usterka mechaniczna: ślady przepięcia od strony WAN (WAN to port do ktorego
    > wtykam kabel z tp - przyp. autora ;-))
    > Towar nie podlega wymianie z tyt. rekojmi [KC art 559]/gwarancji [KC art
    > 578], w zwiazku z tym w/w przedmiot zostaje zwrocony osobie lub firmie
    > dokonującej zgłoszenia reklamacyjnego. "
    >
    > No i niby wszystko bylo by OK tylko ze mam spalony sprzet za ktory
    > zaplacilem ponad 800 zl i nie wiem kto powinien wziasc za to
    > odpowiedzialnosc? Telekomunikacja Polska jako dostawca uslugi? Ekspertyza
    > lakonicznie wskazuje skad sie wzial problem ale nic wiecej. Co moge z tym
    > fantem zrobic? Udac sie do TP czy moze od razu do Rzecznika Praw Konsumenta?


    Ja miałem podobny przypadek - ale z neostradą. Co dziwne, modem "przeżył"
    ale poszła kość LANu na płycie głównej (nawet widać jak ja "wyrwało"). Po
    otrzymaniu wyniku "ekspertyzy" od dystrybutora zwróciłem się do TP S.A. z
    reklamacją.
    W odpowiedzi wyjaśniono mi że nie zwrócą mi kosztu zakupu płyty (ale też
    nie wzmiankowali o naprawie) ale w tym samym piśmie uznali mi .....
    reklamację sprzed ponad 4 miesięcy (notabene oficjalnie jej nie
    zgłosiłem!!!) za "niedziałanie" usługi. Szczęka mi opadła - ale ...
    odpuściłem im płytę - za uznaną reklamację usługi otrzymałem większą
    korektę niż za naprawę płyty :)))

    Ale wracając do Twojego przypadku, sądzę że masz sporo szanse na uznanie
    reklamacji ponieważ TP uznała swoją winę w "pewnym odcinku" urządzeń i je
    wymieniła - powinna więc z routerem jako urządzeniem sieciowym uznać Twoje
    roszczenia.
    No chyba że masz w np. umowie, regulaminie zapis typu jaki stosowany jest w
    energetyce:
    "zaleca się stosowanie urządzeń i zabezpieczeń przeciwprzepięciowych w
    instalacji odbiorcy".


    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1