eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza › Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
  • Data: 2006-07-23 12:46:50
    Temat: Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Ch. <s...@r...pbz> wrote:

    > No przecież nie uszkodziły się samoistnie czy też po ingerencji
    > użytkownika.

    Uszkodziły się na skutek burzy. Tepsa nie powoduje burzy :)

    > Czyli - IMO - uznała winę na zasadzie ryzyka - nie zabezpieczyła w pełni
    > swoich urządzeń (np. poprzez zastosowanie ochrony przeciwprzepięciowej
    > urządzeń telekomunikacyjnych).

    Nie ma stuprocentowej ochrony przeciwprzepięciowej. I zawsze ryzyko
    istnieje. Jest wkalkulowane w cenę usługi. Tepsa uznała, że miała pecha,
    jej sprzęt się zepsuł i dała nowy. Pecha miał również użytkownik, bo
    jemu też się coś zepsuło.

    Swoją drogą ubezpieczenie od takiego uszkodzenia nie jest drogie, przy 800
    zł za rok zapłaci się ze 30-40 zł (o ile ubezpieczycielowi będzie się
    chciało dłubać z takimi małymi sumkami).

    > Koszty ponosi przecież "winny"/"sprawca".

    Czyli Zeus? :)

    Sprawcą jest "siła wyższa" i Tepsa raczej nie ma szans wyciągnąć od niej
    odszkodowania :) Więc płaci z własnej kieszeni, bo na jakimś sprzęcie usługę
    świadczyć musi.

    > Nie spotkałem się by jakikolwiek producent uznał reklamację po wyładowaniu
    > atmosferycznym.

    No więc właśnie.

    P.