eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza › Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
  • Data: 2006-07-22 11:55:14
    Temat: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
    Od: "Maciek" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    po raz pierwszy na grupie i od razu z pytaniem do zorientowanych. Otóżmam
    problem z reklamacją routera szerokopasmowego DSL (urządzenia do podziału
    łącza internetowego). Sprzet zakupiony w styczniu 2005, 36 miesiecy
    gwarancji. Uszkodzony w wyniku przepiecia elektrycznego na linii dostawcy
    usługi dostepu do internetu (tp).
    Sytuacja wygladala tak, ze podczas burzy mialo miejsce wyladowanie ktore
    'poszlo' po niezabezpieczonej napowietrznej linni Telekomunikacji i rozeszlo
    sie po domach. Zostala uszkodzona centralka telefoniczna ISDN, modem DSL i
    telefon. Wszystkie te urzadzenia zostaly wymienione przez TP poniewaz sa jej
    wlasnoscia zgodnie z umowa. Pozostal tylko bedacy moja wlasnoscia, zakupiony
    samodzielnie router ktory wyslalem do naprawy gwarancyjnej.
    Wyslalem w/w urzadzenie do sprzedawcy a ten z kolei do dystrybutora (ktory
    nie chcial go przyjac bezposrednio ode mnie tylko nakazal wysylke za
    posrednictwem sprzedawcy detaliczneho - klienta dystrybutora) w celu
    dokonania naprawy. Po kilku dniach router wrocil z dwoma pisemkami ponizszej
    tresci:

    Sprzedawca:
    "Przykro mi ale dostalem odmowe naprawy. Przesylam Panu ekspertyze. W firmie
    A... powiedzieli, ze to z winy uslugodawcy, czyli prawdopodobnie poszlo
    przepiecie po linii od tpsa (pewnie DSL tez sie spalil).
    Podpis"

    Dystrybutor:
    "Ekspertyza techniczna
    Przedmiot ekspertyzy: nazwa towau, nr seryjny i data przyjecia
    Po wykonaniu pełnego zakresu czynności serwisowych mających na celu
    zdiagnozowanie w/w urzadzenia stwierdzono co nastepuje:
    Brak mozliwosci bezplatnej naprawy z tyt. gwarancji/rekojmi.
    Usterka mechaniczna: ślady przepięcia od strony WAN (WAN to port do ktorego
    wtykam kabel z tp - przyp. autora ;-))
    Towar nie podlega wymianie z tyt. rekojmi [KC art 559]/gwarancji [KC art
    578], w zwiazku z tym w/w przedmiot zostaje zwrocony osobie lub firmie
    dokonującej zgłoszenia reklamacyjnego. "

    No i niby wszystko bylo by OK tylko ze mam spalony sprzet za ktory
    zaplacilem ponad 800 zl i nie wiem kto powinien wziasc za to
    odpowiedzialnosc? Telekomunikacja Polska jako dostawca uslugi? Ekspertyza
    lakonicznie wskazuje skad sie wzial problem ale nic wiecej. Co moge z tym
    fantem zrobic? Udac sie do TP czy moze od razu do Rzecznika Praw Konsumenta?

    Z groy dziekuje za rade!
    Pozdrawiam!
    Maciek