    From: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek po dziadku, kto dziedziczy??
    Date: Thu, 15 Sep 2005 17:23:00 +0200

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    news:43297bb4$1@news.home.net.pl...
    > Witam
    >
    > Mam pytanko z czystej ciekawosci, poniewaz kiedy sie to wszystko
    > rozgrywalo bylem troche mniejszy i sie tym nie interesowalem :)
    >
    > Otoz sprawa wyglada nastepujaco.
    >
    > Jestem sobie ja, dwoch moich braci oraz ojciec i matka.
    > Matka choruje i umiera, zostawiajac nas pod opieka ojca.
    >
    > Pozniej umiera moj dziadek, ktory zostawia po sobie dosc znaczacy spadek,
    > a nastepnie za jakis czas umiera babcia.
    >
    > Dziadkowie mieli trojke dzieci, czyli moja niezyjaca juz mame, i dwojke
    > synow, wszyscy zonaci i majacy rodziny.

> [...]

    Witam
    Zapoznaj się z art. 931 &1 k.c. i nast. -to wyjaśni ci twoje wątpliwości.
    Wiarygodne udzielenie odpowiedzi zależy od kilku istotnych szczegółów
    których nie podałeś m.in. kiedy zmarła twoja mama przed śmiercią ostatniego
    spadkodawcy czy po śmierci obojga dziadków
    & 2 przywołanego pow. art. precyzuje
    -Jeżeli dziecko spadkodawcy nie dożyło otwarcia spadku, udział spadkowy,
    który by mu przypadł, przypada jego dzieciom w częściach równych. Przepis
    ten stosuje się odpowiednio do dalszych zstępnych
    Pozdrowienia KK