  • Data: 2002-10-08 20:16:05
    Temat: Re: Spadek a malzenstwo??
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
    news:anut77$1th$1@news2.tpi.pl...
    > Nie jestem pewien czy to jest wlasciwa grupa ale mimo wszystko sprobuje.
    > Czy spadek otrzymany przez jednego z malzonkow w czasie trwania zwiazku
    > nalezy do wspolnego majatku tego malzenstwa???
    > Wdzieczny bede rowniez za informacje o stronach dotyczacych tego
    > zagadnienia.
    > Andrzej

    To jest wlaściwa grupa, a odpowiedź na to pytanie brzmi- nie.
    Przedmioty nabyte przez dziedziczenie lub zapis należą do majątku odrębnego
    każdego z małżonków, chyba że spadkodawca (czyli ten, po kim się dziedziczy,
    ten kto umarł) wyraźnie postanowił inaczej.
    Dodatkowo do majątku odrębnego należą też przedmioty nabyte ze środków
    uzyskanych w zamian za te, odziedziczone, przedmioty /art. 33 kodeksu
    rodzinnego i opiekuńczego/.
    Pozdrawiam,
    MArta