    From: Robert <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skarb panstwa a skarb
    Date: Mon, 19 Jun 2006 13:24:47 +0200

    Gribik wrote:

    > No dobrze, ale chodzi o to ze jesli to by sie naglosnilo, to mi to
    > zabiora sila rzeczy, tak? Przyjedzie policja, itp? A jesli kupie teraz
    > te jeziorko, to co w tym jeziorze sie znajduje nalezy wtedy do mnie?

    Nie jesli to jest "dobro narodu". Analogiczna sytuacja jak przy
    znalezieniu ruin, garnka z monetami itd. przez firme budowlana budujaca
    domy na gruncie nie będącym własnoscia SP, czy gminy. Musi zglosic i w
    najgorszym razie czekac na zakonczenie robot archeologicznych.
    Mowimy o teorii.

    Natomiast wszystkie naturalne (i cywilne) pozytki z rzeczy naleza do
    ciebie. Ryby, grzyby, tatarak, traszki, pomost. Ale jakbys mial las to
    zwierzeta dzikie w lesie stanowia wlasnosc SP.

    pzdR.