  • Data: 2002-02-04 16:02:53
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cudny wrote:

    > Dla Darka/Jacka czy jak Ty tam masz................coś się za bardzo
    > wymądrzasz i wielu kwestiach po prostu mówisz nieprawdę...

    Konkretnie napisz co uwazasz ze jest nieprawda.

    co do orzecznoctwa
    > w USA nie wiem skąd Ty bierzesz takie informacje........

    Jakie informacje ?

    proponuję zajrzeć na
    > http://pub.bna.com/eclr/00434.htm
    > Takich orzeczeń itp. możne by mnożyć ale nie pamiętam adresów.
    Jakich orzeczen ? Cywilnych ? W ktorych wielkosc udokumentowanej szkody
    jest mniejsza od 5000 $ ?

    W każdym
    > razie jestem na bieżąco z tym co dzieje się na kontynencie
    > północno-amerykańskim w dziedzinie netu

    Co oznacza to bycie na biezaco i z czego wynika ?

    i na razie sprawa skanowania tak
    > wygląda a nie inaczej więc nie przeinaczaj faktów!!!
    Jak wyglada sprawa skanowania ?

    "Plaintiff Moulton was
    arrested pursuant to a State of Georgia arrest warrant and charged with
    criminal attempt to commit computing trespass against Defendant.
    "
    "
    The Court
    grants Plaintiffs' Motion for Summary Judgment as to this claim
    notwithstanding the fact that Plaintiff Moulton may be subject to
    criminal prosecution under the Act.
    ^^^^^^^^^

    I tutaj tkwi sedno odpowiedzialnosci karnej za nieprawnione skanowanie
    portow.
    Odszkodowania nie zasadzono, gdyz szef VC3 nalezycie nie uzasadnil
    wysokosci szkody jak i jej zakresu.

    Ale co juz wielokrotnie zostalo podkreslone, takze przez sad.
    Sprawa odpowiedzialnosci karnej za nieuprawnione skanowanie portow byla
    wtedy jeszcze nie zamknieta.

    Jakie fakty zostaly przeinaczone ?

    Prosze natychmiast o podanie konkretow, w przeciwnym razie zmuszony beda
    Pana pozwac do sadu za szkalowanie dobrego imienia w miejscu publicznym.
    Zatem oczekuje niezwlocznych przeprosin i wyjasnien.

    A co meritum

    1.
    definicja skanowania portow:

    A port scan is a method of
    checking a computer to see what ports are open by trying to establish a
    connection to each and every port on the target
    computer. If used by a network administrator on his own network, the
    scan is a method of determining any possible security
    weaknesses. If used by an outsider, the scan indicates whether a
    particular port is used and can be probed for weakness

    2.
    Co wyglada inaczej, ktore fakty zostaly przeinaczone , gdzie, konkrety,
    natychmiast podac.

    Powyzsza sprawe omowilem juz pol roku temu na grupie ze szczegolami.
    Szef VC3 niedostatecznie udokumentowal wielkosc szkody na kwote $5000
    lub wyzej
    i dlatego postanowiono jak w orzeczeniu.

    tutaj ustawowa definicja szkody z limitem 5000 $:

    Damage is defined in the Act as "any impairment to the integrity or
    availability of data, a program, a system,
    or information that causes loss aggregating at least $5000...or
    threatens public health or safety." 18 U.S.C. {} 1030(e)(8).

    Zatem oczekuje natychmiastowego odwolania oszczerstw i przeprosin.

    Gdyz jako jedyny na tej grupie zapoznalem sie z osobistymi wyjasnieniami
    prezesa VC3 dotyczacymi sprawy i przedmiotu sporu pomiedzy stronami i
    najblizej znam sprawe.

    Czy sprawa karna jest w toku , czy sie zakonczyla, i z jakim skutkiem,
    moge go zapytac.
    Powyzsza sprawa zostala pospiesznie uznana w prasie za przyzwolenie na
    skanowanie portow bez uprawnienia.

    A przeciez jej istota jest calkowicie odmienna.
    Odpowiedzialnosc karna za nieuprawnione skanowanie portow pozostala jak
    dotychczas
    a zdolnosc do uzyskania odszkodowania za szkody powstale w wyniku
    nieuprawnionego skanowania
    pozostala nieograniczona.
    Warunkiem jest udokumentowanie szkod i wykazanie ze ich wielkosc
    przekracza 5000 $.

    O tym pisalem juz pol roku temu ze szczegolami.

    Co wiecej. Wyrok w tej sprawie cywilnej wykazal, ze wlasciwa droga jest
    najpierw sprawa karna a pozniej cywilna o odszkodowanie.

    O ile pamietam, ustawodawstwo nie zostalo zmienione, zatem nadal
    nieuprawnione skanowanie portow jest przestepstwem.
    Jezeli cos sie zmienilo to z zainteresowaniem zapoznam sie z nowymi
    zmianami.

    Jacek