  • Data: 2002-02-04 17:51:18
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: MaXxX <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 04 Feb 2002 17:02:53 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    na pl.soc.prawo:

    > Ale co juz wielokrotnie zostalo podkreslone, takze przez sad.
    > Sprawa odpowiedzialnosci karnej za nieuprawnione skanowanie portow byla
    > wtedy jeszcze nie zamknieta.
    >
    > Jakie fakty zostaly przeinaczone ?
    >
    > Prosze natychmiast o podanie konkretow, w przeciwnym razie zmuszony beda
    > Pana pozwac do sadu za szkalowanie dobrego imienia w miejscu publicznym.
    > Zatem oczekuje niezwlocznych przeprosin i wyjasnien.

    Tak samo i ja, oczekuję publicznych (na grupie) przeprosin, za posądzanie o -
    cytuję:

    > A gdy masz komputer jakiegos anonimowego uzytkownika sdi, to juz te
    > obawy znikaja i bach bach wszystkie tysiace portow zeskanowane.

    > Wymysliles sobie wlasna teorie na wypadek nalotu policji.
    > Ale sam wiesz ze twoja teoria jest slaba i cie nie obroni przed
    > odpowiedzialnoscia za nieuprawnione skanowanie portow.

    Posądzasz mnie o nieuprawnione skanowanie portów - przedstaw dowody na to, iż
    taką działalność prowadziłem lub prowadzę, gdyż w przeciwnym wypadku możemy
    się spotkać w sądzie (p.212 KK).

    > 1.
    > definicja skanowania portow:
    >
    > A port scan is a method of
    > checking a computer to see what ports are open by trying to establish a
    > connection to each and every port on the target
    > computer.

    "Each and every port" - umiesz czytać? To rozważ to określenie. KAŻDY port.
    Czyli moje wypytywanie setek maszyn o porty 21, 80 i 139 NIE jest
    będzie skanowaniem portów. Finito.

    > Zatem oczekuje natychmiastowego odwolania oszczerstw i przeprosin.

    Wzajemnie - gdyż posądzanie o skanowanie portów (zgodnie z definicją: łączenie
    się z KAŻDYM portem ofiary) jest bezzasadne i oszczercze, a ma na celu
    spowodowanie utraty społecznego zaufania (tu: na tej grupie) względem mojej
    osoby.

    > O ile pamietam, ustawodawstwo nie zostalo zmienione, zatem nadal
    > nieuprawnione skanowanie portow jest przestepstwem.

    Jak najbardziej jest. Ale - jak wyżej - udowodnij, że gdybym badał porty 21,
    80 i 139, złamałbym prawo.
    1) nie uzyskuję informacji zastrzeżonych i "bez uprawnień", tylko takie, do
    których prawo uzyskałem logując się jako anonymous,
    2) nie skanuję "wszystkich" portów a tylko 3.
    3) żebyś się nie przyczepił: przedstawiam sytuację hipotetyczną.

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,