  • Data: 2002-02-04 14:35:50
    Temat: Re: Biorcy vs. Dawcy w Inte rnecie Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

    (ciach)

> [...]
    > ;
    > ; § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną,
    > ;
    > ; ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ; Czyli to ty musisz dowodzic, ze uzyskana informacja byla dla ciebie
    > ; przeznaczona.
    >
    > Nie. Jesli serwer wpuszczal na konto 'anonymous' to chyba logiczne jest ze
    > kazdy uzytkownik sieci byl uprawniony do zalogowania sie na to konto?
    > Ale Ty chyba nie jestes w stanie tego zrozumiec... Mam racje?
    Nie masz racji.
    Konto anonymous moze zawierac dowolne restrykcje, np. wedlug IP.
    I udostepniac dostep studentom szkoly ze szkolnych serwerow, ale juz
    blokowac
    uzytkownikow z innych puli adresowych.
    (...)

    > ; > ; Po co teoretyzowac.
    > ; > ; Znane jest orzecznictwo w mysl ktorego przestepstwem jest samo
    > ; > ; skanowanie portow.
    >
    > Chyba tylko tobie znane. Ja jakos go nie znam, a to co tutaj przytaczales
    > to ma sie nijak do skanowania portow.
    >
    > ; > Juz kilka razy prosilem, zebys podal konkretny LINK do ustawy ktora o tym
    > ; > mowi, z jednoczesnym zdefiniowaniem terminu 'skanowanie portow'.
    > ; Archiwum grupy znasz, to poszukaj. Na ten temat napisalem cala ksiazke.
    >
    > Ktos ja w ogole wydal?
    > Wysle Ci adres na maila, odesles mi jeden egzemplarz? :-)
    w formie elektronicznej

    > ; > I co to zmienia?
    > ; To zmienia ze nie jest ogladaniem, a zatem twoja argumentacja jest
    > ; bezzasadna, a zatem
    > ; nieuprawnione skanowanie portow jest przestepstwem.
    >
    > Bzdura.
    > Jesli skanowanie nie destabilizuje pracy systemu, ani nie niszczy niczego
    > to nie wygrasz sprawy w sadzie.
    > Twierdzenie ze skanowanie portow jest przestepstwem to glupota.
    > Nie trzeba skanowac porotow aby sie wlamac, dlatego twierdzenie ze takie
    > cos jest przygotowywaniem sie do wlamania jest bzdura.

    Ale na szczescie jest to jedynie twoja prywatna opinia.

> [...]
    > ; ze jestes dobrym trollem.
    > ; Skanujesz, znaczy ze chcesz sie wlamac.
    > ; A potem w sadzie sie bronisz i dowodzisz, ze twoim zamiarem nie bylo
    > ; wlamanie i gdy sie wytrwale i skutecznie obronisz, to kara ulega
    > ; zmniejszeniu.
    >
    > Znaczy, jak sie skutecznie obronie to i tak zostane ukarany? ;-))))))
    Nieuprawnione skanowanie portow jest przestepstwem.

    > "Z zasobow komputerow podlaczonych do internetu mozna korzystac,
    > chyba ze wyraznie jest napisane ze nie wolno sie z nimi laczyc."
    > Wystarczy?
    > Czy moze przelozyc to z polskiego na twoj?

    Znow cos pokreciles.
    "Mozesz korzystac jedynie z tych zasobow komputerow podlaczonych do
    internetu, ktore zawieraja informacje przeznaczone dla ciebie."

    > ; > To oskarze ja o napasc.
    > ; Jego.
    > ; Mozesz oskarzac. Prawdziwy mezczyzna tak broni swojej polowicy.i to jest
    > ; prawo zwyczajowe.
    >
    > To napasc. Twoim zdaniem napasc jest zgodna z prawem?
    Prawo nie reguluje zasad dobrego wychowania, a jednak niektorzy sie
    klaniaja innym i witaja z nimi.

    > ; > Widzisz tu jakies komunikaty o zakresie uslug internetowych? :>
    > ; Sciagnij readme file i przeczytaj.
    >
    > Nie ma tam zadnego readme.
    To zapytaj admina.

    > ; > ; Nikt nie jest uprawniony do ustalania kto ma postawione www.
    > ; > ; Jednorazowo wpisujesz adres www i czekasz na odpowiedz serwera.
    > ; >
    > ; > No a czym to sie rozni od jednorazowego wpisania ftp jakistam.host.pl,
    > ; > albo telnet jakistam.host.pl {21,80,.....} ?
    > ; Zapewniam, ze definicja skanowania portow (liczba mnoga) jest intuicyjna
    > ; i doskonale rozumiana.
    >
    > Prawo nie zna takiego pojecia jak 'intuicyjnosc'. Nie mozna sadzic ludzi
    > wedlug czyjejs 'intuicji'.
    Dlatego definicja zostala sformalizowana w dotychczasowym orzecznictwie.

    > ; > ; Ale nie prowadzisz ciaglej operacji polegajacej na ustalaniu kto ma
    > ; > ; postawione www przez skanowanie
    > ; > ; wielu przypadkowo lub kolejno dobranych serwerow,
    > ; > ; tak jak nie wydzwaniasz pod kolejne numery telefonow i nie pytasz, czy
    > ; > ; tam mieszka lekarz.
    > ; >
    > ; > A kto mi zabroni?
    > ; Kazdy kolejny abonent, ktorego bedziesz nekal.
    >
    > Jeden telefon to nekanie?
    Kazdy decyduje wedlug swojego swobodnego uznania.
    Dla mnie kazdy telefon ankietera jest nekaniem.

    > ; > ; A powiedz mi, czemu twoja przegladarka ma byc wykorzystana do skanowania
    > ; > ; portow i w jakim celu ?
    > ; >
    > ; > Zeby obalic Twoj argument, jesli tego nie zauwazyles.
    > ; Jezeli przegladarka bedzie skanowala porty to bedzie sie to nazywalo
    > ; nieuprawnionym skanowaniem portow.
    > ; To ze uzyjesz przegladarki do skanowania to jedynie wskazujesz inne
    > ; narzedzie.
    > ; Rownie dobrze mozesz kogos walnac monitorem w glowe.
    >
    > Sam sie walnij, moze ci sie w niej w koncu pouklada.
    Rozumiem ze brak argumentow.

    napisales:
    Moze jakies materialy promocyjne, cenniki (w przypadku sklepow), jakies
    > ; > prezentacje multimedialne, albo cos.
    "
    Na tej zasadzie moze rownie dobrze znalezc materialy slyzbowe, poufne,
    niezabezpieczone, przeznaczone do uzytku wewnetrznego.

    > ; > Jesli bede dzwonil 15 razy dziennie do jednej osoby to i owszem,
    > ; > ale jesli bede dzwonil codziennie do kogos innego to co mi zrobia?
    > ; A po co masz codziennie dzwonic do kogos innego i zadawac to samo
    > ; pytanie ?
    >
    > A co to zar roznica, po co ?
    > Poza tym to tylko przyklad.
    Zly przyklad.

    > ; > ; Nigdy nie bylo przepisy ze internet to siec sieci.
    >
    > Znaczy, ty potrzebujesz paragrafu zeby zrozumiec tak prosta rzecz?
    To ze Ed napisal ze internet to siec sieci to wcale nie wynika ze tak ma
    pozostac lub tak nadal jest.
    Tak jak telefonia nie jest siecia sieci telefonow tak internet ma
    strukture fizyczna i strukture wirtualna
    a na to nalozona strukture ISP i uzytkownikow.
    Gdy dzwonie do Australii to nie lacze sie przez sieci sieci telefonow,
    ale realizuje polaczenie
    tutaj - tam Australia.
    Podobnie zmienia sie topologia internetu.
    Czy z SDI jestem w jakiejs sieci ?
    Podlaczylem sie do operatora do jego routera i to wszystko.
    Nie znam zadnej sieci, nigdy w niej nie bylem. Place za usluge i to
    wszystko.
    Lacze sie z innym komputerem a nie z kolejna siecia i realizuje
    polaczenie.

    Rownie dobrze od jutra cala siec moze zostac przeksztalcona w
    satelitarna peer-to-peer
    i zadnej sieci nie bedzie.

    Zatem nowy model topologii sieci, to brak sieci.
    Swiatowy szkielet - kregoslup i podlaczone do niego serwery.
    Nigdy sie nie lacze z zadna siecia. Lacze sie z konkretnym komputerem i
    jego kontentem i rownie dobrze jego kontent moze zostac przeniesiony na
    jeden superkomputer, ktory obsluzy caly swiat i przejmie kontent z
    wszystkich sieci.