  • Data: 2024-01-16 01:03:45
    Temat: Re: Siekiera
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Jan 2024 10:01:51 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Bardzo dobrze postawione pytanie. Swego czasu w materiałach po prostu
    > przywołałem przepisy bejsbola i napisałem, że przekazany do "zbadania"
    > przedmiot ma wymiary odpowiadające przepisom i jest najprawdopodobniej z
    > drewna. Ustawodawca nie określił, jak stwierdzić, czy to imitacja, czy
    > oryginał. Wiesz jaki był dramat?

    Ale jest jeszcze czesc podstawowa - wyciagam rachunek z
    amerykanskiego/chinskiego/polskiego sklepu, i jest na nim
    "kij do bejsbola", a nie "imitacja".
    Chyba, ze czegos nie rozumiem, i prawdziwy do bicia ludzi sie nie
    nadaje.

    Twoj problem moze miec zastosowanie, jak sie komus rachunek zapodział,
    czy napisy na kiju wytarły od czestego uzywania, lub sam sobie
    wystrugał ...

    [...]
    > Za to legalnym posiadaczom broni zakazujemy jej noszenia w dwóch
    > sąsiednich województwach, bo przyjeżdża VIP. Zakazu dla nielegalnych nie
    > ma. Czarnoprochowce nadal nosić można. Ale zaplanowana rok wcześniej
    > impreza strzelecka 130 km od najbliższego miejsca, w którym jest VIP
    > musi zostać odwołana, bo jest zakaz.

    Paranoja, ale kto jest temu winien?

    Czy nie Policja, ktora najpierw długo lobbowała, aby dostępu do broni
    nie dac, a teraz ogłasza te zakazy?

    > Do celów ochrony osobistej możemy nosić tylko broń krótką, ale
    > sportowiec może nieść załadowany karabin czy strzelbę gładkolufowa z
    > nabojem "loftka", którym możesz jednym strzałem "wyłączyć" pół wagonu
    > tramwajowego i kilka przypadkowych osób na ulicy idących akurat obok
    > tramwaju. Sportowiec czuje się zagrożony, bo niesie broń.

    Ale on chyba nie moze nosic, bo sie czuje zagrozony, tylko bo idzie na
    strzelnice. Lub sie przeprowadza, idzie do rusznikarza, czy tysiace
    innych wymówek. Ale rozładowana ma być ? :-)

    Ale nóż to jakaś powszechność u nas :-)

    J.