  • Data: 2005-11-13 21:25:26
    Temat: Re: Samotna matka z dziećmi
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mims napisał(a):
    > Witam,
    > Czy ktoś się orientuje w przepisach - do kogo moze się zwrócic samotna matka
    > z dwójką dzieci, mieszkająca od lat w rozpadającym się domku, po pozarze, z
    > zagnilymi i zabutwiałymi scianami, praktycznie bez ogrzewania, z gnijącymi,
    > zapadającymi się podłogami etc...

    Do opieki społecznej.

    > Czy władze samorządowe mają jakieś obowiązki względem takiej osoby? Czy
    > _muszą_ czy _mogą_ zapewnić im minimum - w postaci chocby opału na zimę,
    > opiekuna socjalnego, mieszkania ?

    Nie mają, mogą jeśli chcą, nie muszą nic zapewniać.

    > Dziw aż bierze (i załamanie...), ze sytuacja taka moze mieć miejsce w XXI
    > wieku....

    No właśnie, tak wielu niezaradnych życiowo ludzi, którzy wyciągają rękę
    "bo są w trudnej sytuacji i im się należy".

    > Ta osoba - miekszjąc poza granicą Polski, nie interesuje się niczym - poza
    > sciąganiem zasądzonego czynszu.

    No więc tu mamy rozwiązanie sprawy. Jeśli właścicielka lokum wynajmuje
    je, to musi zapewnić odpowiednie warunki do mieszkania.

    > Nie znam się na prawie, ale czy to naprawdę może mieć miejsce??

    Tak

    > Więc, jesli któs tu dobrnął - czy istnieje jakieś prawo, na które moża się
    > powołać, a z którego wynikałby czyjkolwiek - wójta, władz samorządowych,
    > organizacji - _obowiązek_ pomocy tej kobiecie??

    NIE. Co to znaczy "obowiązek"? Dlaczego ktokolwiek miałby mieć
    _obowiązek_ pomagania innym?

    Moja rada: przy uniwersytetach funkcjonują zwykle wydziały prawa, a na
    tych wydziałach studenci starszych roczników często udzielają pomocy
    prawnej. Podobnie funkcjonują niektóre fundacje. Udajcie się tam i
    zasięgnijcie porady. Moim zdaniem jeśli ktokolwiek miałby tu jakikolwiek
    obowiązek wobec tej kobiety - to tylko wlaścicielka lokalu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl