eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSąd wezwał do wskazania adresu pozwanego, bo zawiesi postępowanie › Re: Sąd wezwał do wskazania adresu pozwanego, bo zawiesi postępowanie
  • Data: 2005-06-09 13:17:21
    Temat: Re: Sąd wezwał do wskazania adresu pozwanego, bo zawiesi postępowanie
    Od: Fryzjer <r...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 9 Jun 2005 14:47:40 +0200, Olgierd napisał(a):

    > Ależ w takiej sprawie w ogóle nie potrzeba wnosić pozwu, taki akt
    > notarialny jest samoistnym tytułem wykonawczym (art. 777 par. 1 pkt 4
    > kpc). Trzeba udać się tylko po klazulę wykonalności - a do tego adres
    > dłużnika nie jest potrzebny.

    art. 777 par. 1 pkt 4 kpc
    Art. 777. Tytułami egzekucyjnymi są:
    4) akt notarialny, w którym dłużnik poddał się egzekucji i który obejmuje
    obowiązek zapłaty sumy pieniężnej lub uiszczenia innych rzeczy zamiennych,
    ilościowo w akcie oznaczonych, albo też obowiązek wydania rzeczy
    indywidualnie oznaczonej, gdy termin zapłaty, uiszczenia lub wydania jest
    w akcie wskazany.

    Nie mam przed sobą tego aktu notarialnego, ale z tego co pamiętam, to nie
    ma tam zapisanego sformułowania "w którym dłużnik poddał się egzekucji".
    Jeśli nie ma takiego zdania w akcie notarialnym, to pozostaje tylko
    wniosek o wydanie tytułu egzekucyjnego do sądu?

    > Inna sprawa, że oczywiście o adres poprosi komornik...

    Komornik dostanie wszelkie znane adresy. Nie będzie miał problemów, bo
    może zająć rentę ZUS.

    --
    Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://tinyurl.com/5no8m :Wrocław
    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo