    From: "Ewa R" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SP. Z O.O. - koszty zalozenia, dzialalnosci
    Date: Thu, 18 Jul 2002 13:51:46 +0200

    > Jednoosobowa sp. z o.o. to najgorsze (czyt. najdroższe) rozwiązanie z
    możliwych.
    > Dobra rada: znajdź "mniejszościowego" wspólnika - choćby "słupa" albo
    znajdź
    > inne rozwiązanie (inna forma prawna).

    > Zajrzyj na forum prawne http://forum.sow.pl i ew. pytaj.

    KOszty założenia spólki nie sa jednakowe. Najlepiej zapytać lokalnego
    prawnika ile bierze za napisanie umowy spółki i to samo pytanie skierować
    do notariusza - ile za notarialną umowe społki z oo. Cena z reguły zależy
    m.in od kapitału zakładowego .
    Teraz sp. zo.o. rejestruje się w KRS . Za RHB przyszło mi zapłacić ponad
    1000 zł . Prowadzenie to księgowość pełna 500 zł + VAt + raz w roku bilans
    500 zł + vat ( mała spółka, cena minimalna podobno) . Małe spółki z o.o.
    ( jakiś tam obrót albo ilość zatrudnionych - nei wiem dokładnie) adytu już
    nie robią. Musisz się zastanowić nad stroną kosztów. Jeżli masz sp. zo.o. i
    wykazujesz zyski , płacisz 27 % podatku dochodowego . Jako udziałowiec
    mozesz sobie wypłącić dywidendę ( podatek 20 % ) ale z czystego zysku to
    znaczy po opłąceniu tego pierwszego podatku . Chyba że masz koszty np umowy
    zlecenia.
    To co wpisać w zakres działalności znajdziesz wpisując np w google.com
    słowo kluczowe EKD . I nie żałuj miejsca. Wpisz wszystko ( albo prawie) .
    Każda zmiana zakresu to zmiana umowy spółki notariusz - sąd , koszty i czas.
    Jeżeli się zdecydujesz, to koniecznie wpisz do umowy dwie rzeczy : ż
    epodniesienie kapitału zakłądowego ( do jakiejś kwoty ) nie powoduje zmiany
    umowy spółki oraz że zarząd ma prawo do zawierania umów i przyjmowania
    zobowiązań przekraczających dwukrotność kapitału zakładowego ( pod
    warunkiem że TY jesteś ZArządem ). W przeciwnym razie, przy każdej tego typu
    tranzakcji będzie trzeba pisac uchwałę ze zgromadzenia Wspólnków ( nawet
    jeśli jesteś jednym wpólnikiem i jedoosobowym zarządem )
    Ewa