eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-15 02:05:47
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bezpośrednio nie odpowiadają, ale zasadniczo jakiś mają wpływ. Wpływ,
    > który przy tak opornej na wyciąganie wniosków organizacji manifestuje
    > się tym, że wierni nie chcą z nią mieć nic wspólnego. To się raczej tej
    > hierarchii nie może podobac, więc mamy dwie pieczenie na jednym ogniu.

    Tylko nadal Kościół gra w ten sposób, że przekonuje, że Twój stosunek do
    Kościoła jest stosunkiem do Boga. Ludzie nie zauważają, że kościołów
    jest wiele i generalnie ich celem jest oddawanie czci Bogu. Jeśli
    zakładamy, ze Bóg jest jeden, to przecież temu samemu.

    > Myśle sobie, że nie jest to do końca przemyślana analogia. Nie wiem czy
    > jest sens abym ją prostował, ale serio sądzisz, że nikt ich nie rozumie
    > i nie popiera?

    Czemu tak uważasz? Wielu ludzi popiera poglądy KRK. Tu nie o to chodzi.
    Chodzi o to, by prawo stanowiła większość oraz by ta większość, nawet
    jak ma większość szanowała poglądy mniejszości.

    > No przeciez dokładnie to jest przyczyną sprzeciwu i dlatego miejsce tego
    > protestu jest m.in. takie. Już wiele razy tu to pisałem, ale nikt nie ma
    > nic przeciwko poglądom. Cały problem jest w tym, że kk, próbuje,
    > neistety skutecznie, przekuć te poglądy w prawo i przymusić wszystkich
    > aby się do tych poglądów stosowali.

    Tylko, że akcja z "tupaniem" w kościele - w moich oczach - dyskredytuje
    autora.

    > Zobacz sam jakie są efekty. Jakby nawet staneli przed kościołem, to
    > nawet by się pewnie notatka w prasie nie pojawiłą. A tak, rękami kilku
    > fanatyków mają zapewniony rozgłos na parę lat.

    Kto by słyszał o Mahmet Ali Agca, gdyby nie strzelił do Jana P. II? Z
    tym, że ne jest to chyba najszczęśliwszy sposób utrwalenia się w pamięci.
    --
    (~) Robert Tomasik